شناسهٔ خبر: 159038 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جزئیات ساز و کار تهیه لیست ۳۰ نفره شورای ائتلاف در تهران به روایت اقراریان

مهدی اقراریان دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب جزئیات ساز و کار تهیه لیست ۳۰ نفره این شورا در تهران را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» مهدی اقراریان دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در تهران، با اشاره به سازوکار رسیدن به لیست ۳۰ نفره حوزه انتخابیه تهران در مجلس آینده گفت: به منظور رسیدن به لیست ۳۰ نفره در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس شورای ائتلاف فرآیندی را برای شایسته گزینی طراحی کرده است که در حال اجرای آن هستیم.

وی ضمن تشریح این سازوکار افزود: در گام نخست سایت etelaf.net معرفی شد تا احزاب، اقشار، اصناف، برخی شخصیت ها و تشکل ها، کاندیداهای پیشنهادی خود را از طریق این سایت به شورای ائتلاف معرفی کنند.

اقراریان با بیان اینکه همواره این نگرانی وجود داشته که ممکن است افراد با ظرفیت های بالا در فرآیند شایسته گزینی مورد توجه قرار نگیرند، ادامه داد: با سازوکار طراحی شده امکان معرفی چهره‌های مختلف برای مجموعه های متنوع فراهم شد و این امر تنها به احزاب سیاسی محدود نشده ضمن اینکه ظرفیت بسیار خوبی برای احزاب سیاسی نیز منظور شده است.

وی با بیان اینکه از طریق این سایت بیش از ۳۰۰ نفر در حوزه انتخابیه تهران به شورای ائتلاف معرفی شدند، گفت: بررسی‌ها توسط اعضای شورای مرکزی ائتلاف منهای کسانی که خود کاندید هستند انجام می شود که شاخص های علمی و عملی و نیز مصاحبه حض۲وری مبنای ارزیابی ها خواهد بود.

اقراریان با بیان اینکه در این مرحله به لیست ۱۲۰ نفره از کاندیداها خواهیم رسید عنوان کرد: با استفاده از روش های علمی مهارت های افراد برای تشکیل مجلس کارآمد مورد توجه قرار خواهد گرفت.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در تهران با اشاره به ضرورت و اهمیت کارآمدی ارکان نظام، تصریح کرد: اگر به سمت یک انتخاب درست در تهیه فهرست نهایی پیش برویم این امکان فراهم خواهد شد که با انتخاب افرادی کارآمد، مجلسی توانمند شکل گیرد تا زمینه برای حل مشکلات موجود در کشور فراهم شود.  

اقراریان با اشاره به اینکه از کاندیداها درخواست شده که اطلاعات و کارنامه علمی و عملی خود را در سامانه شورا بارگذاری کنند، گفت: بعد از دریافت این اطلاعات از کاندیداها دعوت خواهد شد تا در مصاحبه اولیه به سوالاتی در حوزه مسائل عمومی پاسخ دهند.

وی افزود: سوالاتی که از کاندیداها پرسیده می‌شود متوجه مهارت های لازم یک کاندیدا در تراز انقلاب است.

اقراریان با اشاره به اینکه نطق ۷ دقیقه ای هر یک از کاندیداها اقدام بعدی است که داوطلبان باید انجام دهند تصریح کرد: کاندیدها از بین موضوعات روز کشور یا موضوع پیشنهادی خود به مدت ۷ دقیقه نطقی را ارائه خواهند داد و سایر گروهها و کاندیداها شنونده و ارزیاب آن خواهند بود.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در تهران به انجام کار جمعی و همکاری تیمی به عنوان دیگر برنامه کاندیداهای پیشنهادی به شورای مرکزی ائتلاف اشاره کرد و افزود: در گام بعدی کمیته ای مشترک برای بررسی یک بحران در قالب انجام کار جمعی افراد در نظر گرفته می شود تا کار تیمی کاندیداها نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

اقراریان تصریح کرد: در پایان نیز یک مصاحبه چالشی با یک خبرنگار برای کاندیداها طراحی شده که هر یک با قرار گرفتن در مقابل دوربین به سوالات و موضوعات مطرح شده پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه در بررسی های اولیه چهره های جوان با ظرفیت های خوبی وجود شناسایی شدند، عنوان کرد: تعداد زیادی از مراجعه کنندگان در تراز نمایندگی مجلس هستند اما تنها ۳۰ نفر از تهران به مجلس راه خواهند یافت.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در تهران با بیان اینکه بنا داریم از ظرفیت سایر کاندیداها در ادامه روند فعالیت ها جبهه انقلاب استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: چنانچه فهرست شورای ائتلاف پیروز انتخابات مجلس شود از ظرفیت‌های باقی مانده به عنوان بخش نخبگانی مجلس برای ارائه طرح‌ها و پیشنهادات مختلف استفاده خواهد شد.

نظر شما