شناسهٔ خبر: 159028 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اعتماد عمومی ترمیم نشود در برابر بیگانگان آسیب پذیر خواهیم بود

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به حوادث اخیر در کشور، گفت: اگر ما نتوانیم اعتماد عمومی و قدرت ملی را ترمیم کنیم، در برابر تهدیدات بیگانگان آسیب پذیر خواهیم بود.

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی، صبح یکشنبه در جریان یکصدو هشتادو نهمین جلسه شورا با ابراز تاسف و تسلیت به همه ایرانیان برای حوادث چند روز اخیر که در کرمان به درگذشت بیش از ۶۰ نفر در تشییع جنازه، در فیروزکوه به ۲۰ کشته در تصادف اتوبوس و سقوط هواپیما و جان باختن ۱۷۶ نفر، خاطر نشان ساخت: محور مشترک فجایع اخیر، نقش قصور و تقصیر مسئولان مربوطه و عدم پاسخگویی به افکار عمومی است و بدتر از شلیک سهوی به هواپیما، شلیک عمدی به اعتماد عمومی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه چرا باید حقیقت از رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی پنهان نگهداشته شود و بعد از اعلام دولت های بیگانه به اطلاع مسئولان خودمان برسد، گفت: نباید عملکرد صداوسیما و رسانه های رسمی را در تهییج بیش از اندازه مردم و دو قطبی کردن فضای جامعه نادیده گرفت که برخی مشکلات کوچک را بزرگنمایی می کنند و از کنار مشکلات بزرگ با بی توجهی می گذرند.

وی ادامه داد: شاید بی مناسبت نباشد که به مناسبت سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، یادی از ایشان کنیم، البته مراسم سالگرد به دلیل همزمانی با مراسم ترحیم سردار شهید سلیمانی توسط مقام معظم رهبری، با یک هفته تعویق، پنجشنبه این هفته برگزار می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری، جای آیت الله هاشمی رفسنجانی خالی است و مردم در حسرت عقلانیت، خویشتن داری و تدبیر ایشان هستند.

به گفته محسن هاشمی، امروز کشور به وحدت نیاز دارد اما نه وحدتی که به معنای خاموشی و حذف صدای بخش بزرگی از جامعه به نفع افراطیون باشد.

وی افزود: آیت الله هاشمی منادی وحدت بود، اما وحدت را در میانه روی می دانست، میانه روی یعنی افراطیون و تفریطیون از مواضع خود کوتاه بیایند و کنار مردم حرکت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اگر ما نتوانیم اعتماد عمومی و قدرت ملی را ترمیم کنیم، در برابر تهدیدات بیگانگان آسیب پذیر خواهیم بود.

نظر شما