شناسهٔ خبر: 158989 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سلیمی: ترامپ با عقب نشینی از مواضع قبلی‌ خود پوشالی‌ بودن آمریکا را نشان داد

حجت الاسلام سلیمی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه ترامپ با عقب نشینی از مواضع قبلی‌خود پوشالی‌ بودن آمریکا را نشان داد گفت: آنها می‌دانند کوچک‌ترین اقدامی منجر به واکنش قاطع و سریع جمهوری اسلامی خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، گفت: ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا فردی دروغگوست و مجلس سنای این کشور اعلام کرده که وی تاکنون 15 هزار دروغ گفته شده است.

وی افزود: رئیس‌جمهور آمریکا به شدت اهل بلوف زدن است و او هیاهوی زیادی داشته و در حقیقت یک شیر پیر است که فقط نعره می‌زند و توان هیچ گونه اقدامی ندارد؛ اگر با قدرت در برابر آن بایستیم او نمی‌تواند در برابر ملت بزرگ ایران ایستادگی کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: ترامپ دیگران را می‌ترساند و با ایجاد هیاهو و وحشت و رعب، ملت‌های دنیا را می‌ترساند اما اگر هر ملت و دولتی نهراسیده و در برابر آمریکا مقاومت کند، آمریکایی‌ها را به عقب می‌راند.

سلیمی تصریح کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بارها اعلام می‌کرد که آمریکا بسیار پوشالی و ضعیف‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی تمامی نقاط ضعف آمریکایی‌ها را در منطقه غرب آسیا نشان داد و بر اساس همین تحلیل‌های شهید سلیمانی بود که آمریکایی‌ها وارد جنگ یمن نشدند. این در حالی است که آمریکایی‌ها به صورت مستقیم در عراق وارد شدند.

سلیمی گفت: انسجام ملی را در روزهای استقبال از پیکر مطهر شهدای مقاومت در کل کشور مشاهده کردیم که بسیار ارزشمند است.

وی خطاب به دولتمردان آمریکایی گفت: ایالات متحده نمی‌تواند از توانایی‌های فوق‌العاده جمهوری اسلامی ایران در منطقه چشم‌پوشی کند؛ چراکه این توانمندی‌ها منحصر به فرد بوده و قطعا کمر استکبار جهانی را می‌شکند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: آمریکا به خوبی می‌داند که امکان مقابله با جمهوری اسلامی و پتانسیل‌های فراوان آن را ندارد و به همین دلیل ترامپ در سخنرانی شب گذشته‌اش از مواضع قبلی خود عقب‌نشینی کرد.

سلیمی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها اگر توانایی داشتند هیچ گاه دست به ترور نمی‌زدند، افزود: فقط بزدلان در دنیا اقدام به ترور می‌کنند.

وی گفت: ترور حاج قاسم سلیمانی نشان داد که توان آمریکایی‌ها در چه حد و قواره‌ای است و در چه عرصه‌ای می‌توانند عرض اندام کنند و اگر آنها جرات روبرو شدن مستقیم با حاج قاسم را داشتند این کار را می‌کنند،‌لذا ضعف آنها با ترور شهدای مقاومت برای همه دنیا مشهود شد و به همین دلیل اعتراضات مختلفی در اقصا نقاط دنیا علیه این اقدام آمریکا اعلام شد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: اینکه یک فرد را از پشت سر مورد اصابت قرار دهند و ترور کنند که هنر نیست.

سلیمی افزود: آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که ایران، عربستان سعودی نیست که بتوانند آن را بدوشند و به خوبی می‌دانند که جمهوری اسلامی بسیار قدرتمندتر از آن است که هیچ گونه خدشه‌ای به ان وارد نمی‌شود، در حالی که ایالات متحده آمریکا در یک کاخ شیشه‌ای و لرزان است که به زودی خواهد شکست.

وی ادامه داد: ترامپ اگر عقل و استراتژی داشت هیچ گاه اعلام نمی‌کرد بنا دارد به 52 نقطه فرهنگی و تمدنی ایران در صورت واکنش جمهوری اسلامی به ترور حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس حمله کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی‌ها در عراق تنها بخشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران است و آنها باید بدانند که 104 نقطه دیگر نیز در دسترس است و بر همین اساس هم هدف‌گذاری شده است.

سلیمی افزود: کوچک‌ترین اقدامی از سوی آمریکایی‌ها با واکنش قاطع و سریع جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد و آنها هم این موضوع را به خوبی می‌دانند.

وی اضافه کرد:‌امروز همه ملت حامی و پشتوانه مقاومت و آرمان‌ها و ارزش‌های آن شده‌اند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه افرادی که می‌گفتند عصر حاضر، عصر مذاکره است و نه موشک، خاطرنشان کرد: باید چشمانشان را باز کنند و بدانند اگر موشک نداشته باشیم می‌تواند مصیبتی برای کشور به وجود آید اما ما با هزینه‌های سنگینی مانند شهادت حاج حسن تهرانی‌ها و حاج قاسم سلیمانی‌ها داده‌ایم تا اهداف و آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران را پیش ببریم، لذا امروز عصر موشک است و مذاکره نمی‌تواند پاسخ نیازهای ما را بدهد.

سلیمی افزود: مذاکره با آمریکای جنایتکار و بدعهد و چموش معنا ندارد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها باید هر چه سریع‌تر از منطقه غرب آسیا خارج شوند که این موضوع دقیقا همان خواسته حاج قاسم سلیمانی بود؛ چراکه آمریکایی‌ها منشا فتنه هستند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: به زودی منطقه شاهد خالی شدن از لوث وجود آمریکایی‌ها شده و ان‌شاءالله فساد از این منطقه پاک خواهد شد و باید هر چه سریع‌تر دست و پای نحس آنها از منطقه قطع شود.

برچسب‌ها:

نظر شما