شناسهٔ خبر: 158978 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت

چرا انتقام سخت نظامی واجب است؟

پیرهادی دریای بی‌کران جمعیتی که برای تشییع سردار حاج قاسم سلیمانی در اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان به صحنه آمد، تنها با جمعیت عظیم راهپیمایان اربعین حسینی و تشییع‌کنندگان امام خمینی (ره) قابل‌مقایسه است.

«نماینده»،محسن پیرهادی*/دریای بی‌کران جمعیتی که برای تشییع سردار حاج قاسم سلیمانی در اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان به صحنه آمد، تنها با جمعیت عظیم راهپیمایان اربعین حسینی و تشییع‌کنندگان امام خمینی (ره) قابل‌مقایسه است. عموم تشییع‌کنندگان، در کنار عزاداری برای سردار دل‌ها، خواهان یک اتفاق بودند و آن‌هم، تقاص خون او و گرفتن انتقام سخت از آمریکای جنایتکار است. این در حالی است که معدودی از افراد کم‌اطلاع یا مغرض، بر خلاف خواست عمومی، از کنترل سطح تنش و صرف‌نظر کردن از انتقام گفته و نوشته‌اند. در میان این عده، بخشی قطعا خائن و وابسته‌اند که ما را با آن‌ها کاری نیست، اما این سطور خطاب به کسانی است که از سر دلسوزی، توصیه به گذشتن از خون سردار می‌کنند: 
یک. در فضای مجازی و به نقل از برخی افراد بی‌اطلاع، گفته‌شده که انتقام، در سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام نیست و پیامبر خاتم و ائمه اطهار، در مواقع این‌چنینی گذشت کرده‌اند. این در حالی است که چنین گزاره‌ای ابدا صحیح نیست و انتقام، مفهومی قرآنی است و برای آن خواص ویژه‌ای ازجمله تشفی خاطر مؤمنین و ایجاد بازدارندگی در برابر دشمن ذکرشده است. « قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَیُخْزِهِمْ وَیَنْصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِینَ. وَیُذْهِبْ غَیْظَ قُلُوبِهِمْ : با آنان بجنگید تا خدا آنان را به دست شما عذاب کند و رسوایشان نماید و شمارا بر آنان پیروزی دهد و سینه‌های [پرسوز و غم] مردم مؤمن را شفا بخشد و خشم دل‌هایشان را از میان ببرد. / توبه ۱۴ و ۱۵ ». 
دو. همان‌طور که در مناسبت‌ها و اتفاقات پیش‌ازاین، مقام معظم رهبری هم تأکید کرده‌اند، هزینه تسلیم و سازش، قطعا کمتر از مقاومت و موضع قدرت و عزت نیست. از شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی که این روزها همه در سوگ از دست دادن اوییم نقل است که «آمریکا فقط زبان زور و قدرت را می‌فهمد». در برابر دشمن غدار، سخن از کاهش سطح تنش، گزافه است و عدم واکنش سخت و پشیمان کننده به جنایت او، نتیجه‌ای جز جری شدن و پیشروی او ندارد، چه این‌که اگر امروز، در برابر ترور حاج قاسم، واکنش سخت نشان ندهیم، فردا دیگر هیچ ایرانی در خارج از خاک ایران امنیت نخواهد داشت و چه‌بسا باید منتظر تعرض آمریکا و اذنابش به ایران اسلامی باشیم. 
اظهار عجز نزد ستم‌پیشه ابلهی است
اشک کباب موجب طغیان آتش است
هر کس دل درگرو نام و یاد حاج قاسم دارد، باید پیرو راه او باشد و راه او، ایستادن با تمام توان در برابر دشمن است. اگر قرار بود ما از برخورد با آمریکا بترسیم، دیگر این‌چنین به عزیزی که تمام عمرش را وقف ایستادن در برابر دشمن کرد، عشق نمی‌ورزیدیم. ما نیک می‌دانیم که حاج قاسم‌ها، امنیت امروز ما را به ارمغان آورده‌اند، امنیتی که نه محصول مذاکره، بلکه نتیجه مقاومت جانانه است.

​​​​​​سه. اگرچه معتقدم در ضدیت و دشمنی با ملت ایران، میان رؤسای جمهور آمریکا، تفاوت چندانی نیست، اما گزاره بند قبل در مورد آمریکای عصر ترامپ، بیشتر صادق است. سال‌هاست که هیئت حاکمه آمریکا با روش‌های مختلف، از حمله سخت و کودتا و تلاش برای براندازی گرفته تا جنگ اقتصادی، امنیتی و فرهنگی، از هیچ تلاشی برای نابودی ملت و دولت ایران فروگذار نکرده‌اند و از این اقدامات مذبوحانه، طرفی هم نبسته‌اند. حال اگر امروز، این برداشت در اذهان دوست و دشمن تثبیت شود که مدل رفتاری ترامپ، باعث کوتاه آمدن جمهوری اسلامی از حقوق مسلم خود شد، دیگر این کشور و مردم رنگ آرامش را نخواهند دید و از سوی دیگر، پشت مجاهدان و استکبارستیزان عالم خالی خواهد شد. امروز ما در یک نقطه تاریخی ایستاده‌ایم و چشم همه تاریخ به ماست. یا انتقام سخت نظامی می‌گیریم و دشمن را برای همیشه در هم می‌شکنیم، یا خود را آماده پذیرش هر جور ستمی خواهیم کرد. معلوم است که ما به قول سردار قاسم سلیمانی، ملت امام حسینیم و راه اول را انتخاب کرده‌ایم.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

نظر شما