شناسهٔ خبر: 158935 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

استفاده از ظرفیت‌های دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی

رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: باید از ظرفیت‌های دینی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.

به گزارش «نماینده»،عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه شورای اجتماعی وزارت کشور در جمع خبرنگاران، شهادت سردار بزرگ اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و از خداوند برای ایشان طلب علو درجات و محشور شدن با شهدای کربلا را خواست.

وی ادامه داد: ‌امروز جلسه شورای اجتماعی موارد مهمی را مورد بررسی قرار دادند که از ظرفیت‌های دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم.

رحمانی فضلی بیان داشت: حوزه علمیه قم، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات و کانون مساجد گزارش‌های خوبی را ارائه دادند.

وزیر کشور اظهار داشت: در حال حاضر 79 هزار مسجد در سراسر کشور داریم که 26 هزار مسجد دارای کانون هستند و هزار مصلی هم در سراسر کشور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی ارائه می‌دهند و این نهادها باید مابقی بخش‌ها را در حوزه اجتماعی و فرهنگی کمک کنند.

وی به اولویت‌های پنج‌گانه مقام معظم رهبری در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: با توجه به این اولویت‌ها، گزارش‌های مهمی ارائه شد ولی متاسفانه در این جلسه مصوبه خاصی نداشتیم و در جلسات بعد این مباحث ادامه می‌یابد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ای مشخص و هماهنگ در پیشبرد اولویت‌ها حرکت کنیم.

در ادامه محمدحسن نبوی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوعی که امروز در دستور کار شورای اجتماعی وزارت کشور قرار گرفته است، تعامل و همکاری مبلغین دینی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: وزارت کشور تحقیق‌های خوبی را در راستای کاهش آلودگی‌های اجتماعی انجام داده است و در این راستا باید همه سازمان‌ها فعالیت کنند.

نبوی گفت: مقام معظم رهبری بارها درباره کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها مطالبی را عنوان کرده‌اند و طرح‌های ما نیز در 11 استان در خصوص این موارد اجرایی شده است و می‌توانیم این طرح‌ها را در شهرهای دیگر نیز اجرایی کنیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: ما با آنچه که باید در سطح کشور اتفاق بیفتد فاصله جدی داریم و باید از مبلغین هم حمایت شود. در حال حاضر به مبلغینی که در آموزش و پرورش حضور پیدا می‌کنند فقط 600 هزار تومان داده می‌شود که فقط هزینه رفت و آمد آنها هم می‌شود. بنابراین می‌طلبد آموزش و پرورش در این حوزه هم حضور جدی‌تری داشته باشد.

نظر شما