شناسهٔ خبر: 158934 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شهرداری تهران ملزم به احداث یادمان سردار سلیمانی شد

قاسم سلیمانی اعضای شورای شهر تهران، دوفوریت الزام شهرداری برای طراحی و احداث یادمان شهید سردار سلیمانی از طریق انتشار فراخوان بین‌المللی را تصویب کردند.

به گزارش «نماینده»،علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران دوفوریت الزام شهرداری در طراحی یادمان شهید سردار سلیمانی از طریق انتشار فراخوان بین‌المللی را در یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر مطرح کرد.

وی در این زمینه گفت: این موضوع نباید مشمول مرور زمان شود و آن را به کمیسیون‌ها ارجاع دهیم چرا که تا فضای لازم حاکم است باید تأثیرگذاری بر کیفیت آثار را شاهد بود.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: انتشار فراخوان بین‌المللی همچنان جنبه پیام‌رسانی جهانی دارد و در این مقطع اگر فراخوان دهیم نتایج مؤثری را به همراه خواهد داشت.

محمود میرلوحی در ادامه ضمن مخالفت با این دوفوریت با اشاره به اینکه برای آن عجله نداریم، گفت: برای نامگذاری خیابان به نام شهید سردار سلیمانی عجله بود و خوشبختانه این کار انجام گرفت ولی برای اینکه بخواهیم زحمات سردار سلیمانی ماندگار شود باید طرحی جامع انجام گیرد و این کار نیاز به عجله ندارد از طرفی ما بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس را داریم و این کار جزو وظایف اصلی ما نیست.

در ادامه زهرا نژادبهرام به عنوان موافق این طرح دوفوریتی گفت: اهمیت و جایگاه ویژه سردار سلیمانی مشخص است و از طرفی این طرح دوفوریتی منتج به مقابله با تروریسم جهانی نیز می‌شود بنابراین باید در اسرع وقت انجام گیرد.

وی گفت: طرح این یادمان ابزاری هنری، فرهنگی و اجتماعی است ضمن اینکه شهرداری قبلاً هم در این زمینه ظرفیت داشته و شورای شهر به دیپلماسی شهری و رویکرد اجتماعی و بین‌المللی در این زمینه توجه دارد.

سرانجام این طرح دوفوریتی با 15 رأی موافق تصویب شد ولی کلیات آن نیز مجدد به رأی گذاشته شد و در نهایت در کلیات هم با 17 رأی موافق به تصویب رسید و علی اعطا به عنوان ناظر بر اجرای این طرح انتخاب شد.

نظر شما