شناسهٔ خبر: 158929 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فصل جدیدی برای مقابله با آمریکا شکل‌گرفته است/پیشنهادات کمیسیون امنیت‌ملی مجلس برای انتقام سخت

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: انتقام به معنای جنگ نیست، ما هیچ زمان به دنبال جنگ نبوده و در پی جنگ‌افروزی هم نیستیم.

به گزارش «نماینده»،سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شهادت سپهبد سرلشکر قاسم سلیمانی، اظهار داشت: امروز یک مطالبه بسیار بزرگی در جهان اسلام و در بین ملت‌های مستضعف و به ویژه بین ملت ایران، عراق، سوریه، لبنان و محور مقاومت شکل گرفته و آن هم همان فرمایش مقام معظم رهبری که به انتقام سخت تعبیر کردند است، امروز در فضای مجازی هشتک انتقام سخت یکی از پرتراکم‌ترین هشتگ‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در این تردیدی نیست که باید از مسئولان آمریکایی انتقام سختی گرفته شود، افزود: اما انتقام به معنای جنگ نیست. ما هیچ زمان به دنبال جنگ نبوده و در پی جنگ‌افروزی هم نیستیم. این زمینی است که دشمن دارد طراحی می‌کند تا منطقه را به جنگ‌افروزی بکشاند؛ معنای انتقام سخت جنگ نیست. ثانیا نیازی نیست که ایران اقدامی انجام دهد چرا که حاج قاسم سلیمانی میلیون‌ها قاسم سلیمانی پرورش و تربیت کرده میلیون‌ها جوان پرشور ، مومن و انقلابی در اقصی‌نقاط جهان عاشق راه و مسیر قاسم سلیمانی هستند و آنها در پی انتقام سخت هستند. بنابراین آمریکا امروز در همه جهان احساس ناامنی می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در همین راستا تاکید کرد: انتقام سخت نه معنایش جنگ است و نه معنایش این است که ایران اقدامی کند، بلکه قطعا ملت‌های مستضعف این انتقام سخت را خواهند گرفت.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه انتقام سخت چند پیام دارد، اظهار داشت: آمریکایی‌ها باید همیشه در بیم و وحشت زندگی کنند و با وحشت در کشورهای منطقه حضور یابند و ثانیا آمریکایی‌ها باید بدانند به تعبیر مقام معظم رهبری دوران بزن در رو تمام شده است وقتی اقدامی می‌کنند باید تاوان اقدام خود را بدهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره  به جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی برای بررسی ابعاد مختلف اقدام تروریستی آمریکا، اضافه کرد: در این جلسه ابعاد حادثه و مسائلی که بعد از حادثه پیش آمده بررسی شد. ما معتقد هستیم فصل جدیدی برای مقابله و مبارزه با آمریکا و تروریسم در منطقه در حال شکل‌گیری است که این فصل جدید قطعا ابعاد جدیدی خواهد داشت.

نماینده ورامین در مجلس گفت: در این جلسه پیشنهاداتی در زمینه های پیشگیری از این نوع حوادث، نحوه اجرایی شدن انتقام سخت اجرایی شدن مصوبات ضد آمریکایی مجلس و همچنین پیگیری اقدامات حقوقی از سوی مجامع حقوقی بین‌المللی مطرح شد که گزارش آن در اختیار مسئولان اجرایی قرار می‌گیرد.

نظر شما