شناسهٔ خبر: 158919 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ضرورت گزینش دقیق و منصفانه در آموزش و پرورش

حاجی میرزایی وزیر آموزش‌ و پرورش در پیامی، سالروز تأسیس نهاد گزینش به‌فرمان امام خمینی(ره) را تبریک گفت و بر اهمیت و ضرورت گزینش دقیق و منصفانه در آموزش و پرورش تأکید کرد.

به گزارش «نماینده»، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آستانه فرا رسیدن سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل گزینش با صدور پیامی ضمن گرامیداشت این روز از دست‌اندرکاران هسته گزینش قدردانی کرد.

وزیر آموزش‌ و پرورش در بخشی از این پیام با اشاره به هدف‌گذاری دقیق و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی، اظهار کرد: بسیار خرسندم که نهاد انقلابی گزینش که با فرمان حضرت امام خمینی(ره) تشکیل و قوام‌یافته است، با هدف‌گذاری دقیق و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی، وظیفه سترگ خود را در مسیر سالم‌سازی نظام اداری و عدالت استخدامی ایفا می‌نماید.

در متن پیام وزیر آموزش‌ و پرورش آمده است: پروردگار متعال را به‌ پاس موهبت بهره‌مندی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاکرم و به پیشگاه پیامبر خوبی‌ها و خاتم رسل، حضرت محمد مصطفی(ص) و اهل‌بیت مطهر ایشان(علیهم‌السلام) درود بیکران می‌فرستم.

زیباترین جلوه‌های کرامت انسانی در عنصر «تربیت» بروز یافته ‌است تا با بسط مناسبات معنوی و الهی در ضمیر پاک بشر ممزوج شود و با اراده خالق یکتا، نویدبخش حیات طیبه و تعالی انسان باشد. صیانت از این عطیه ربوبی، خود در گروی تلاش متعهدانه انسان‌های فرهیخته‌ای است که با تهذیب، بصیرت و خداباوری، تربیت نسل‌های آینده را سرلوحه همت خویش قرار داده و هنرمندانه، کرانه‌های علم و دانش را در ساحت دین و اخلاق متبلور می‌نمایند.

بی‌تردید پی‌ریزی و صیانت از این عرصه حیات آفرین، جز با درایت و دلسوزی انسان‌های خدوم، متعهد و متخصص استوار نمی‌شود. اکنون به لطف الهی، دستگاه تعلیم و تربیت کشور نقش بی‌بدیل خود را در مسیر رشد دانش و بینش فرزندان میهن اسلامی پدیدار ساخته و صفحاتی زرین در عرصه خدمت‌رسانی در نظام اسلامی به ظهور رسانده است.

در ادامه این پیام آمده است: بسیار خرسندم که نهاد انقلابی گزینش که با فرمان حضرت امام خمینی(ره) تشکیل و قوام یافته است، با هدف‌گذاری دقیق و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی، وظیفه سترگ خود را در مسیر سالم‌سازی نظام اداری و عدالت استخدامی ایفا می‌نماید.

در آستانه سالروز تشکیل این نهاد در دستگاه‌های اجرایی کشور، با درود و سلام به روان بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی، امام راحل عظیم‌الشأن (ره) و گرامیداشت سالگرد تنقیح گزینش، ضمن تأکید بر ضرورت و اهمیت گزینش دقیق، منصفانه، قانونگرا، هوشمندانه و مبتنی بر اصل کرامت انسانی به‌منظور به‌کارگیری منابع انسانی شایسته در آموزش‌ و پرورش کشور، زحمات خدمتگزاران صدیق گزینش را ارج می‌نهم واطمینان دارم که همواره به‌عنوان چشمانی بینا و بازوانی توانا نقش ارزنده خود را در ساماندهی منابع انسانی به انجام می‌رسانند تا به‌یاری خداوند متعال شاهد تحقق کامل سیاست‌ها و مأموریت‌های نظام تعلیم و تربیت کشور باشیم.

از خداوند متعال توفیق روزافزون این همکاران خدوم را در سایه تلاش و توکل به ذات حق‌تعالی و سیره هدایت‌گر ائمه معصومین (علیهم‌السلام) مسألت می‌نمایم و امیدوارم در راستای سیاست‌های اجرایی و اداری دولت تدبیر و امید و در مسیر بالندگی نظام تعلیم و تربیت پیروز و سربلند باشید.

نظر شما