شناسهٔ خبر: 158859 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو کمیسیون تلفیق: افزایش حقوق برای نجومی‌بگیران میلیونی اعمال می‌شود

حاجی دلیگانی/2 عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ گفت: افزایش حقوق برای حقوق‌بگیران جزء هزار تومان هزار تومان اعمال می‌شود، اما در مورد نجومی‌بگیران ما شاهد افزایش میلیونی حقوق آنها هستیم. خب، اگر بودجه داریم چرا برای همه نداریم و اگر بودجه نیست، چرا این‌گونه عمل می‌کنیم.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ خطاب به رئیس مجلس گفت: به جای اینکه در تبصره ۱ لایحه بودجه سال ۹۹ ما صادرات نفت خام باشد، صادرات فرآورده‌های نفتی باید مدنظر قرار گیرد.  

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ اظهار داشت: نکته بعدی این است که چرا دولت لایحه اصلاح ساختار بودجه را نیاورده؟ اصلاح ساختار بودجه‌ای که تا به این قدر مهم است، چرا دولت لایحه آن را به مجلس ارائه نکرده است؟ رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان با ایشان در ۲۴ اردیبهشت سال جاری فرمودند که «دو ماه گذشته دو ماه دیگر هم باقی است، دولت و مجلس اصلاح ساختار بودجه را انجام دهند.»

وی افزود: چرا افزایش حقوق برای حقوق‌بگیران جزء هزار تومان هزار تومان لحاظ می‌شود، اما افزایش حقوق برای نجومی‌بگیران میلیونی است. من لیستی را دارم که در یک شرکت دولتی ۳۰ نفر حقوق‌بگیر در ماه یک میلیارد تومان حقوق دریافت می‌کنند. چرا این‌گونه است. یکی به این مسئله جواب دهد. البته سازمان برنامه به دیوان محاسبات نامه زده که این موضوع را بررسی کند.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: مگر ما بودجه زیاد داریم که این حقوق‌های نجومی پرداخت می‌شود، خب، اگر بودجه زیاد داریم به همه بدهیم و اگر نداریم چرا این‌گونه عمل می‌کنیم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ در پایان گفت: موضوع دیگر بحث بازنشستگان تامین اجتماعی است. رئیس‌جمهور و دیگران در مورد بازنشستگی کشوری و لشکری صحبت می‌کنند، اما هیچ کس درباره بازنشستگان تامین اجتماعی و همسان‌سازی حقوق آنها صحبتی نمی‌کند و در بودجه هم این موضوع مطرح نشده است.

نظر شما