شناسهٔ خبر: 158846 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تخفیف شهردار تهران به تاکسی‌های اینترنتی/ اخذ عوارض 2 درصدی متوقف شد

تاکسی اینترنتی مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهر تهران از تخفیف حناچی به تاکسی‌های اینترنتی خبر داد و گفت: به دلیل تغییر قیمت سوخت و پیشگیری از گرانی نرخ تاکسی‌های اینترنتی اخذ عوارض 2 درصدی از هر سفر متوقف شد.

 به گزارش «نماینده»علیرضا قنادان مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهر تهران ، درباره میزان دریافتی شهرداری از اختصاص 2 درصد درآمدهای تاکسی‌های اینترنتی در هر سفر اظهارداشت: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور در مهر سال‌جاری شهرداری بدون دخالت در رابطه مالی مسافر، راننده و شرکت، باید ۲ درصد کرایه هر سفر را دریافت و خرج کاهش آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی کند. در عوض، این شرکت‌ها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شوند.

وی افزود: بر همین اساس قرار بود که از ابتدای آبان این عوارض جهت توسعه حمل و نقل عمومی به شهرداری واریز شود ولی پس از افزایش قیمت سوخت و گرانی بنزین بنا به تصمیم پیروز حناچی شهردار تهران این موضوع متوقف شد. 

مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: تغییر قیمت سوخت و پیشگیری از افزوده شدن نرخ تاکسی‌های اینترنتی دلیل ملاحظه شهردار تهران در این زمینه بوده است، ولی اگر تاکسی‌های اینترنتی همچون اسنپ و تاپسی تغییر نرخ کرایه داشته باشند، این موضوع و مساعدت شهردار تغییر خواهد کرد. 

به گزارش فارس، بر اساس ابلاغیه وزارت کشور در مورد تاکسی‌های اینترنتی شرکت‌ها باید قبل از ورود به هر شهر، با شهرداری آن شهر قرارداد ببندندو شهرداری بدون دخالت در رابطه مالی مسافر، راننده و شرکت، باید ۲ درصد کرایه هر سفر را دریافت و خرج کاهش آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی کند. در عوض، این شرکت‌ها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شوند.

خودروهای شخصی که به عنوان تاکسی اینترنتی فعالیت می‌کنند، باید با نصب علامت‌های مشخص‌کننده پشت شیشه جلو، متمایز شوند و هنگام تردد، از خودروهای شخصی قابل تشخیص باشند. تاکسی‌های هر شهر هم در صورت موافقت شهرداری‌ها می‌توانند در تاکسی‌رانی اینترنتی فعالیت کنند. 

نظر شما