شناسهٔ خبر: 158821 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

وارداتچی‌ها مانع پیشرفت صنعت هستند/ لزوم احیای جایگاه نظارتی مجلس

حسینی کیا/2 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مافیای واردات تاکنون نگذاشته‌اند که در عرصه‌ اقتصاد و صنعت به پیشرفت و توسعه دست یابیم.

به گزارش «نماینده»، سید جواد حسینی‌کیا، با اشاره به نارضایتی مردم از عدم پیشرفت صنعت و اقتصاد کشور، اظهار داشت: علت اصلی ضعف کشورمان در صنعت و اقتصاد این است که نگاه دولتمردان به خارج از کشور است و توجهی به توانمندی‌های داخلی خودمان ندارند.

وی با بیان اینکه ما هرگاه به توانایی و ظرفیت‌های خودمان اتکا کردیم، موفق شدیم، ادامه داد: موید این مسئله پیشرفت کشور در صنایع موشکی، هواپیمایی و جنگ افزارهاست که در این موارد فقط به توانایی‌های خودمان اتکا داشته‌ایم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در صورتی که نگاهمان به غرب و کشورهای خارجی باشد هرگز به پیشرفت نمی‌رسیم، تصریح کرد: مشکلات کشور در عرصه‌هایی چون صنعت و اقتصاد صرفا برای این است که در این زمینه‌ها توجهی به توان داخلی‌ خودمان نداشته‌ایم و از سوی دیگر مافیای واردات نگذاشتند که در این عرصه‌ها به  پیشرفت و توسعه دست یابیم.

حسینی‌کیا با اشاره به فشار زیاد وارداتچی‌ها برای تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: این افراد به شدت دنبال آن بودند که با تشکیل وزارتخانه بازرگانی، واردات به کشور افزایش یابد که واردات با صنعت در تقابل است و با افزایش واردات، صنعت کشور زمین‌گیر می‌شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگاه اصلی دولت به واردات و خارج از کشور است که اگر اینچنین نبود ما این همه سال سر برجام معطل نمی‌شدیم، تصریح کرد: عجیب است که با وجود اینکه برجام به جایی نرسیده است، باز هم دولت به غرب نگاه دارد.

وی با بیان اینکه تاثیر اعتراض مردم به دولت و نمایندگان نزدیک به آنان در مجلس باعث می‌شود که در مجلس بعدی نمایندگان انقلابی روی کار آیند، گفت: مردم به دنبال نمایندگان انقلابی هستند که جایگاه نظارتی مجلس را احیا کنند چرا که مجلس فعلی جایگاه نظارتی ندارد.

حسینی‌کیا با اشاره به اینک اغلب نمایندگان مجلس دهم دنبال روی دولت شده‌اند و به اوامر دولت گوش می‌دهند، بیان کرد: بخشی از نمایندگان مجلس فعلی وکیل‌الدوله هستند چرا که حدود ۱۷۰ نماینده با حمایت دولت به این مجلس راه پیدا کرده‌اند و وکیل‌الدوله‌ها برجام و لوایحی که کشور را عقب راند، تصویب کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما