شناسهٔ خبر: 158805 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای شرایطی که ۴ میلیون خانوار نیازمند مسکن هستند کافی نیست

رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ۴ میلیون خانوار نیاز به مسکن دارند اما ما فقط قرار است پیرو طرح ملی مسکن، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی آن هم ظرف دو سال احداث کنیم.

به گزارش «نماینده» محمدرضا رضایی‌کوچی ، با اشاره به مطابقت نداشتن طرح ملی مسکن با نیاز جامعه گفت: پیرو این طرح مقرر شده بود طی ۲ سال، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی از سوی وزارت راه و شهرسازی ساخته شود که عملاً سالی ۲۰۰ هزار واحد را شامل می‌شود. وی تاکید کرد: با توجه به تعداد زیاد متقاضیان مسکن، این امر طبیعی است که با نیاز جامعه فاصله زیادی داشته باشیم لذا در حال حاضر ۴ میلیون خانوار نیاز به مسکن دارند اما ما فقط قرار است پیرو طرح ملی مسکن، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی آن هم ظرف دو سال احداث کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: قطعا بین نیاز جامعه و ظرفیتی که وزارت راه و شهرسازی برای مسکن سازی تعریف کرده است فاصله زیادی وجود دارد چرا که این نیاز کشور نیست.

رضایی‌کوچی تاکید کرد: طرح ملی مسکن به هیچ وجه جوابگوی نیاز کشور نیست و تنها حد کمی از جامعه را پوشش می‌دهد این طرح، طرح محدودی است و تنها یک دهم نیاز کشور را به مسکن برطرف می‌سازد.

نظر شما