شناسهٔ خبر: 158789 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ادیانی: مخالف کلیات بودجه هستم/ ساختار بودجه ۹۹ کپی‌شده بودجه‌های قبلی است

سیدعلی ادیانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ با بیان اینکه لایحه بودجه ۹۹ یک بودجه مقاومتی نیست، گفت: بودجه سال ۹۹ هیچ سنخیتی با اصلاح ساختار بودجه ندارد و شاکله و ساختار آن کپی‌شده ساختار بودجه سال‌های ۹۸ و ۹۷ است.

به گزارش «نماینده» سید علی ادیانی نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: شب گذشته در خبری نام من جزو کسانی ثبت شده بود که در کمیسیون تلفیق رای موافق به کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ داده بودند و حال آنکه اولا رای مخفی است و ثانیا من جزو کسانی بودم که به عنوان مخالفت کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ در کمیسیون سخنرانی هم کردم.

وی افزود: من معتقدم لایحه بودجه سال ۹۹ هیچ سنخیت و تجانسی با اصلاح ساختار بودجه ندارد. شاکله و ساختار بودجه ۹۹ کپی‌شده بودجه سال‌های ۹۸ و ۹۷ است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ اظهار داشت: بنا بر سیاست‌های ابلاغی و بنا بر قولی که دولت داده بود و بر اساس قانون برنامه ششم توسعه بودجه ۹۹، بودجه مقاومتی نیست. ما در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و باید سازوکارهای مالی و پولی بودجه یک ساله باید بر اساس چارچوب مبانی اقتصاد مقاومتی تدوین شود که این ویژگی‌ها در بودجه ۹۹ مشاهده نمی‌شود.

ادیانی خاطرنشان کرد: ما در بودجه نویسی باید قواعد حقوقی حاکم بر آن را رعایت کنیم و یکی از این قواعد این است که ما در زمان تدوین و تصویب بودجه نباید متمم بودجه را قرار دهیم. بعضی از بندها در ذیل تبصره‌های ۲۱گانه بودجه ۹۹ به گونه‌ای است که ما هم بودجه را تصویب می‌کنیم و هم متمم بودجه را و این خلاف است.

وی افزود: اعداد و ارقام در بخش درآمدی بودجه ۹۹ واقعی نیست و با واقعیت سنخیت ندارد؛ مثل درآمد مربوط به فروش اموال دولتی یا مثل درآمد گمرکی یا مثل درآمد نفتی و درآمدهای مالیاتی و...

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ در پایان گفت: وقتی درآمدها واقعی نباشد، ما در بخش هزینه‌ها با مشکل مواجه می‌شویم و در ایجاد توقع بین مردم و جامعه هدف مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

نظر شما