شناسهٔ خبر: 158788 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وکیل‌پور: حامیان «FATF» می‌گفتند بعد برجام دلار را ۱۰۰۰ تومان می‌کنیم

وکیل پور دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی گفت: کسانی که به‌دنبال پذیرش الزامات FATF هستند، همان‌هایی‌اند که در سال‌های گذشته می‌گفتند با پذیرش برجام نرخ برابری دلار با ریال را ۱۰۰۰ تومان می‌کنیم.

به گزارش «نماینده» مهدی وکیل‌پور دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی، با اشاره به اصرار رسانه‌های حامی دولت به تصویب لوایح مربوط به FATF اظهار داشت: اصرار دولت بر طرح دوباره FATF در فضای جامعه، پافشاری دولتی‌ها بر عدم پذیرش اشتباهات‌شان در ۶ سال گذشته است.

سه منشا طرح دوباره لوایح FATF 

وی با اشاره به سه منشا و علت طرح دوباره لوایح FATF در فضای رسانه ای و افکار عمومی تصریح کرد: نکته اول، بی‌دستاورد بودن سفر به ژاپن است؛ چون دولت بسیار امیدوار بود که راهکار جدیدی را از این سفر به داخل کشور بیاورد و آن را به یک مانور تبلیغاتی گسترده تبدیل کند ولی چون این سفر دستاوردی برای دولت نداشت، دوباره بحث FATF را مطرح می‌کنند.

دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی با بیان اینکه نکته دوم نیز تمام شدن ترفندهای حامیان دولت است، گفت: فضا در حوزه بین‌المللی به سمتی پیش می‌رود که جریان حامی دولت نکته‌نظر جدیدی ندارد و به همین دلیل به مواضع قبلی خود بازگشته است. مطرح شدن دوباره FATF نشان از این است که دیگر هیچ ترفند و حقه جدیدی ندارند.

وکیل‌پور با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس به عنوان دلیل سوم مطرح شدن دوباره موضوع FATF در فضای رسانه‌ای خاطرنشان کرد: جریان دولت و همراهانش به دنبال این هستند که در انتخابات پیش رو با طرح مسئله FATF فضاسازی روانی ایجاد کرده و بگویند که اگر ما پایبند به FATF باشیم گره‌های اقتصادی مردم گشوده می‌شود.

تاکید دولت بر مسئله FATF مانند ریختن سیمان در قلب راکتور اراک است

وی با بیان اینکه تاکید دولت بر مسئله FATF مانند ریختن سیمان در قلب راکتور اراک است،  تصریح کرد: این دقیقاً شبیه همان است که دولت، اول به صورت داوطلبانه برجام را پذیرفت و اقداماتی انجام داد ولی بعد که جلوتر رفت، رو به کاهش تعهدات کرد و دید که هیچ نفعی از برجام نمی‌برد.

وکیل‌پور با بیان اینکه کسانی که امروز به دنبال طرح دوباره FATF هستند، همان‌هایی‌اند که در سال‌های گذشته می‌گفتند با پذیرش برجام نرخ برابری دلار با ریال را هزار تومان می‌کنند، ‌ اظهار داشت: این افراد امروز طرح کاهش تعهدات در برجام را پیگیری می‌کنند در حالی که هیچ نفع و نتیجه‌ای را از برجام حاصل مردم ایران نکردند.

دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی ادامه داد: این افراد اگر خیلی نگران پولشویی هستند،  سراغ کشورهایی بروند که مدعی این موضوع هستند و ببینند اجرای FATF در آن کشورها چقدر موثر بوده و به چه میزان در مواجهه با پولشویی موفق بوده‌اند. همچنین ببینند چرا قانون مبارزه با پولشویی که سال ۱۳۸۶ در کشور ما تصویب شد، پیگیری نشده تا از برخی فسادها جلوگیری شود.

نظر شما