شناسهٔ خبر: 158783 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا

تعبیر «وکیل الدوله» مناسب فراکسیون امید است/ بعید است مردم دوباره به اصلاح طلبان رای دهند

سید محمد حسینی سیدمحمد حسینی با انتقاد از عملکرد فراکسیون امید در مجلس دهم گفت: فراکسیون امید به جای اینکه صدای مردم باشد و مشکلات مردم را پیگیری و حل کند، بیش تر توجیه گر عملکرد ضعیف دولت بود و اشکالات و از کنار ایرادات متعددی که در دولت وجود داشت، به راحتی می گذشت.

به گزارش «نماینده» سیدمحمد حسینی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی؛ با اشاره به عملکرد فراکسیون امید در مجلس دهم، اظهار داشت: اعضای لیست امید مجلس قالباً افراد ناشناخته ای بودند که صرفاً به خاطر قرار گرفتن در لیست به آن ها رای داده شد.

وی تصریح کرد: اعضای فراکسیون امید افراد باتجربه و متخصصی نبودند که و با نداشتن تعهد کافی به انقلاب و نظام، نتوانستند عملکرد درخور توجهی داشته باشند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به انصراف و کناره گیری رئیس فراکسیون امید از حضور در انتخابات مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: عارف برای اینکه امکان دفاع از عملکرد فراکسیون امید برایش مهیا نبود از حضور در انتخابات مجلس انصراف داد.

تعبیر وکیل الدوله مناسب فراکسیون امید است

حسینی با تاکید بر این که تعبیر «وکیل الدوله» مناسب فراکسیون امید است، بیان داشت: فراکسیون امید به جای اینکه صدای مردم باشد و مشکلات مردم را پیگیری و حل کند، بیش تر توجیه گر عملکرد ضعیف دولت بود و اشکالات و از کنار ایرادات متعددی که در دولت وجود داشت، به راحتی می گذشت.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه مهمی که بر دوش نمایندگان است بحث نظارت بود و می توانستند با استفاده از ابزارهایی چون سوال، تذکر، تحقیق، تفحص و استیضاح، دولتمردان را وادار به تحرک و تلاش بیش تر کنند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به استیضاح برخی از وزرای سابق و فعلی دولت یازدهم و دوازدهم اشاره کرد و بیان داشت: اگر در مواردی هم دیگر نمایندگان بحث استیضاح را مطرح کردند، دیدیم که به نتیجه نرسید و شخصی مثل آقای آخوندی وزیر مسکن سابق سه بار استیضاح شد و هر بار رای بیش تری آورد و در نهایت وقتی که خود آقای آخوندی استعفاء داد، برای وی یک تقدیرنامه مفصل نوشتند؛ در حالی که آقای آخوندی باید مآخذه می شد که چرا در طی این ۵ سال باعث گرانی و رکود در بازار مسکن شده است.

حسینی به اقدامات وزیر نفت اشاره کرد و گفت: حذف کارت سوخت یکی از اقدامات آقای زنگنه بود که خسارات فراوانی را به کشور تحمیل کرد و دیدیم که نمایندگان در این زمینه ها اقدام جدی نداشتند؛  اصلا رای دادن به وزرای بی انگیزه، خسته و پیر جای سوال است که چرا نمایندگان در این باره دقت لازم را به خرج ندادند.

وی با بیان این که آغاز دولت دوازدهم همزمان با دوره نمایندگان فعلی بود، اذعان کرد: برخی از وزرا در ۴ سال اول هم نشان دادند که عزم، اراده، انگیزه و توانمندی لازم برای حل مشکلات را ندارند اما دیدیم که اعضای فراکسیون امید باز هم به این وزرا رای دادند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به این که نمایندگان باید پاسخگوی آرای خود باشند گفت: نمایندگان مجلس علی رغم اینکه باید بر نحوه عملکرد وزرا نظارت می کردند، باید در قبال رأیی که به افراد ناکارآمد دادند، هم پاسخگو باشند.

لیست امیدی ها نشان دادند که در حد خانه ملت نیستند

سیدمحمد حسینی افزود: برخی از نمایندگان لیست امید که در مجلس فعال بودند بیش تر به حاشیه سازی می پرداختند و به مسائلی که ارتباط چندانی با زندگی و مشکلات معیشتی مردم نداشت دامن می زدند.

وی به نطق های خانم پرانه سلحشوری در مجلس اشاره کرد و گفت: خانم سلحشوری گاهی حرف هایی می زند که خوراک تبلیغاتی رسانه های بیگانه می شود که به عنوان مثال می شود به اظهارات تامل برانگیز وی مبنی بر این که «چادر باعث آرتروز گردن می شود»، اشاره کرد.

حسینی در ادامه تصریح کرد: لیست امیدی ها نشان دادند که در حد خانه ملت نیستند و تعبیری که امام داشتند که نمایندگان عصاره فضایل ملت هستند این ها نشان دادند که خیلی فرسنگ ها با این مسئله فاصله دارند

وی با اشاره به خود تحقیری و سلفی حقارت برخی از اعضای فراکسیون امید مجلس با خانم موگرینی گفت: شاهد بودیم که برخی از اعضای فراکسیون امید مجلس با کسی که باعث ادامه تحریم ها عکس سلفی گرفتند.

اختلاف نظر جدی در بین اصلاحات وجود دارد

سیدمحمد حسینی به اختلاف موجود در جریان اصلاحات اشاره کرد و گفت: خود اصلاح طلب ها به عملکردشان انتقاد جدی دارند، یعنی خودشان فهمیده اند که نمی شود از این افراد و این لیستی که ارائه شده بود، دفاع کرد.

وی حمایت خاتمی از لیست امید را ضربه به جریان اصلاحات دانست و ادامه داد: یک اختلاف نظر جدی در بین اصلاحات وجود دارد و حتی حرف خاتمی را که قبلاً  برایشان فصل الخطاب بود و همه تمکین می کردند، الآن سوال جدی شان این است که چرا آقای خاتمی این لیست را تائید کرده است که به جریان اصلاح طلب ضربه بزند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اذعان داشت: بعید است مردم دوباره بخواهند به اصلاح طلبان رای دهند؛ نظرسنجی ها هم حاکی از آن است که حدود ۸۰ درصد مردم از نمایندگان فعلی مجلس ناراضی هستند.

حسینی در تشریح اختلاف درونی جریان اصلاحات گفت: سال ۹۲ اصلاح طلبان آقای عارف را داشتند ولی از آقای روحانی حمایت کردند؛ اگر اصلاح طلبان آقای روحانی را اصلاح طلب نمی دانستند چرا از وی حمایت کردند؟

وی ادامه داد: فرض کنید سال ۹۲ تصور می کردند آقای روحانی فرد کارآمدی است و می تواند وعده های خود را تحقق ببخشد؛ در سال ۹۶ چه دلیلی داشت که اصلاح طلبان با تمام توان وارد صحنه شوند و از آقای روحانی حمایت کنند و به نوعی به مردم تضمین بدهند که آینده بهتری فراروی آن ها خواهد بود.

حسینی افزود: حالا که تشت رسوایی عملکرد اصلاح طلبان از بام به زمین افتاده است و قالب مردم از عملکرد آن ها ناراضی هستند، به نوعی می خواهند اعلام برائت کنند و در صدد آن هستند که تمامی تقصیرات را به گردن روحانی بیاندازند در حالی که اصلاح طلب ها باید خودشان پاسخگوی عملکرد ضعیفشان باشند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نقش اصلاح طلبان در دولت را جدی دانست و گفت: اشخاصی چون جهانگیری، ربیعی، آخوندی و افراد متعددی از جریان اصلاحات در بدنه دولت حضور جدی داشتند و نمی توانند بگویند ما در کابینه و یا در مناسب دولتی حضور نداشتیم؛ در واقع آن ها در استانداری ها، وزارت خانه و جای جای کشور و پست های مدیریتی نقش جدی داشتند، ولی عملکردشان باعث ناراحتی و عصبانیت مردم شده است.

حسینی در پایان به عملکرد کلی اصلاح طلب ها در مجلس اشاره کرد و گفت: نمره ای که می توان به عملکرد اصلاح طلبان در مجلس دهم داد، قطعاً زیر ۱۰ خواهد بود.

نظر شما