شناسهٔ خبر: 158770 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فروش اموال دولتی اهرمی برای مولدسازی اقتصاد؛ درآمدهای حاصله باید جهت سرمایه‌گذاری هزینه شود

محمدمهدی مفتح عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: درآمدهای حاصل از فروش دارایی ها باید به صورت اهرمی برای مولدسازی اقتصادی کشور استفاده شود، از این رو دولت با این روش می تواند به درآمدهای پایدار و قابل قبولی برسد.

به گزارش «نماینده» محمدمهدی مفتح عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به تأکید لوایح بودجه سالیانه بر مولدسازی دارایی های دولت، گفت:یکی از راه کارهای موجود برای تأمین هزینه های جاری کشور و تأمین منابع مالی اداره کشور، استفاده از دارایی ها و اموال دولت است، حال بهترین روش برای بهره گیری از این دارایی ها و اموال، مولدسازی آن ها است، یعنی آنکه دولت به جای فروش این دارایی ها و هزینه کرد آن ها در حوزه جاری کشور، اعتبارات حاصله را در راستای سرمایه گذاری و کسب سود بیشتر هزینه کند.
درآمدهای حاصل از فروش دارایی ها باید به صورت اهرمی برای مولدسازی اقتصادی کشور استفاده شود

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درآمدهای حاصل از فروش دارایی ها باید به صورت اهرمی برای مولدسازی اقتصادی کشور استفاده شود، از این رو دولت با این روش می تواند به درآمدهای پایدار و قابل قبولی برسد.
وی گفت: در شرایط کنونی اموال و دارایی های راکد دولتی در کشور بسیار موجود است که باید از این ظرفیت برای درآمدزایی کشور استفاده کرد، حال با کوچک سازی بدنه دولت، این اموال باید از طریق مولدسازی در اقتصاد در گردش باشد.

مفتح ادامه داد:در سال های گذشته بارها بر ضرورت عدم اتکا بودجه به درآمدهای نفتی تأکید شده، حال اگر ما بخواهیم با فروش اموال دولتی کسری بودجه را رفع کرده و بودجه جاری کشور را تأمین کنیم، این روش همانند روش فروش نفت خواهد بود، زیرا تبعا با فروش اموال، دارایی های کشور به تدریج کسر خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: دولت باید با ساماندهی اموال و دارایی های دولتی و هزینه کرد درآمدهای حاصل از فروش این دارایی در راستای توسعه سرمایه گذاری در کشور حرکت کند.

نظر شما