شناسهٔ خبر: 158767 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شاکری: عدم رسیدگی مجلس به وضع معیشتی مردم نوعی خیانت است

شاکری عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه عدم رسیدگی مجلس به وضع معیشتی مردم نوعی خیانت است؛ وقتی مجری قانون گوش هایش را بر روی حرف مردم می‌بندد و مجلس نیز سکوت می کند، نتیجه اش این است که صدای اعتراض ها از کف خیابان بیرون می‌آید.

مجتبی شاکری عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، با اشاره به عملکرد چهارساله مجلس اظهار داشت: نتیجه‌ای که در وضعیت فعلی کشور می‌بینیم حاصل یک کار مشترک بین دولت و مجلس است چون مجلس باید بتواند با ریل‌گذاری صحیح قوه مجریه را وادار به حرکت کند که متأسفانه این کار از سوی نمایندگان انجام نشد.

وی با بیان اینکه عدم سیاست‌گذاری صحیح از سوی مجلس به معنای انجام ندادن وظیفه اصلی این نهاد است اظهارداشت: عدم نظارت و قانون‌گذاری برای قوه مقننه، نشان دهنده ضعف شدید در قدرت و تصمیم گیری است که عاید آنها شده است.

 شاکری وجود مدیران ناکارآمد را عامل سوء استفاده از ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی دانست و تصریح کرد: مدیرانی که احساس مسئولیت نمی‌کنند و تابع قانون نیستند هرگونه که بخواهند با بودجه برخورد می‌کنند و نمایندگان مجلس هم در برابر آن سکوت کرده‌اند؛ قطعا این رفتارها به ضرر مردم است.

 عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تاکید بر اینکه برخی مدیران و وزرا هر نوع تهدیدی را برای خرید رای نمایندگان به کار می‌برند خاطرنشان کرد: مجلسی که نتواند قوه مجریه را کنترل کند، نبودش بهتر از بودن آن است.

 شاکری افزود: همراهی نمایندگان با دولت برای مردم تاکنون فقط ضرر داشته است چون شاهد هستیم که صدای مجلس برای مسائل مهمی مانند کاهش ارزش پول ملی، خودرو ، مسکن، بخشودگی برخی مالیات‌ها در نمی‌آید.

 وی ریل‌گذاری مجلس برای دولت را حق مردم دانست و تاکید کرد: مجلس اگر در رأس امور است باید از خودش شهامت نشان دهد و حرف بزند، اما تا کنون تنها واکنشی که از مجلس شاهد بودیم عملکرد ضعیف و یک کارنامه ناموفق است.

 شاکری با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت مردم بسیار شکننده شده ادامه داد: دولتی که به گناهان خودش اعتراف نمی‌کند و برای فریب مردم سعی دارد با اعداد و ارقام بازی کند نمی‌تواند برای موفقیت هایش روی مردم حساب کند.

 وی همچنین ادامه داد: مردم درک می‌کنند گرانی‌ها و شرایط سخت زندگی آنها به دلیل سکوت و بی توجهی نهادهای مهمی مانند مجلس شورای اسلامی است.

 عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه رویکرد مجلس و نمایندگان دوره یازدهم باید به سمت اقتدار و استقلال تغییر کند، تصریح کرد: مجلس آینده باید به دور از فشارها و لابی‌گری‌ها تصیمیم گیری کند؛ توجه به مسائل جامعه مطالبه مردم است که تا کنون مورد بی توجهی قرار گرفته است.

 شاکری با اشاره خطر حضور مجدد برخی نمایندگان فعلی در مجلس آینده اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس فعلی با استفاده از رانت در صحن مجلس حضور دارند و اگر بخواهند برای دوره آینده مجلس حضور داشته باشند صلاحیت آنها باید به طور جدی بررسی شود.

 عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب همچنین گفت: اکثریت مجلس که با شعار تکرار میکنیم،  وارد خانه ملت شدند، عناصر دم دست دولت هستند که جایی اگر نیاز به جراحی واقعی بود، مُسکّن تجویز می‌کنند و توجهی به حل جدی مشکلات مردم ندارند.

 وی درپایان با تأکید بر اینکه صدای مردم باید از حلقوم نماینده مجلس بیرون بیاید، خاطرنشان کرد: عدم رسیدگی مجلس به وضع معیشتی مردم نوعی خیانت است؛ وقتی مجری قانون گوش هایش را بر روی حرف مردم می‌بندد و مجلس نیز سکوت می کند، نتیجه اش این است که صدای اعتراض ها از کف خیابان بیرون می‌آید.

نظر شما