شناسهٔ خبر: 158736 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دو فوریت طرح شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی تصویب شد

مجلس نمایندگان مجلس با دو فوریت طرح شفاف سازی هزینه های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی موافقت کردند.

به گزارش«نماینده» ، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی نمایندگان با ۱۳۴ رأی موافق، ۲۸ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه علنی با دو فوریت طرح شفاف سازی منابع تأمین مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی با اصلاح برخی مواد قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت کردند.

حسینعلی حاجی دلیگانی به عنوان نماینده طراحان طرح شفاف سازی منابع تأمین مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی، اظهار داشت: مفاد این طرح همان مواردی است که قبلاً در اصلاح قانون انتخابات در مجلس نمایندگان به آن رأی داده‌اند.

وی با بیان اینکه در طرح مذکور ۴ منبع برای تأمین مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی نامزدهای انتخابات در نظر گرفته شده گفت: دارایی شخص نامزد، کمک‌های مستقیم احزاب و گروه‌های سیاسی، کمک‌های اشخاص حقیقی ایرانی و همچنین منابع و امکانات عمومی از قبیل سالن‌های اجتماعات، جایگاه‌های نصب تبلیغات و مستندات تلویزیونی از جمله امکاناتی است که در این قانون برای تبلیغات نامزدهای انتخابات در نظر گرفته شده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه کمتر از دو ماه به برگزاری دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده، ضرورت دارد که دو فوریت این طرح به تصویب برسد تا وارد بررسی جزئیات این طرح شویم.

حاجی دلیگانی گفت: قطعاً تصویب طرح شفاف سازی منابع تأمین مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی از اسراف و هزینه‌های بی حد و حصر داوطلبان انتخابات جلوگیری می‌کند.

گفتنی است، این طرح به امضای ۲۳۱ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده و مشتمل بر ۱۲ ماده است.

نظر شما