شناسهٔ خبر: 158735 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

۳۱۰۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۹۹ به «یارانه کمک معیشتی» اختصاص یافت‌

خسته بند نماینده مردم بندرانزلی در مجلس گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۹۹ بین ۳۰ تا ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اصلاح قیمت بنزین برای پرداخت کمک معیشتی به خانوارها پیش‌بینی کرده است.

به گزارش «نماینده «حسن خسته‌بند، در مورد میزان منابعی که دولت در سال آینده برای حمایت از دهک‌های آسیب‌پذیر اختصاص داده است اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه سال ۹۹ بین ۳۰ تا ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اصلاح قیمت بنزین برای پرداخت کمک معیشتی به خانوارها پیش‌بینی کرده است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس از تخصیص یکسری ردیف‌های اعتباری مشخص برای واردات دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات پزشکی در لایحه بودجه ۹۹ خبر داد و عنوان کرد: بر اساس مندرجات موجود در سند بودجه ۳ میلیارد دلار اعتبار برای این حوزه توسط دولت در نظر گرفته شده که در شرایط کنونی منابع خوبی محسوب می‌شود.

خسته‌بند تصمیم دولت مبنی بر اعطای ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال آینده را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: وضعیت کشورمان در حوزه دارو و تولیدات این حوزه بسیار خوب و مطلوب است به طوری‌که طبق آمارها بیش از ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

وی از افزایش ۴ درصدی هزینه‌های جاری دولت در سال ۹۹ سخن گفت و خاطرنشان کرد: در بحث اعمال معافیت‌های مالیاتی نیز تصمیمات خوبی توسط دولت در لایحه بودجه اتخاذ شده به طوری‌که قرار است حقوق بگیرانی که ماهانه زیر ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافتی دارند از پرداخت مالیات معاف باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن اشاره به تنگناهای  اقتصادی لزوم توجه بیشتر دولت به دهک‌های آسیب‌پذیر و قشر نیازمند را لازم و ضروری خواند و ابراز داشت: تکیه دولت به درآمدهای مالیاتی از جمله ویژگی‌های بارز لایحه بودجه ۹۹ محسوب می‌شود اما برای تحقق این هدف قبل از هر چیزی باید سازوکار آن را فراهم کند.

وی با بیان اینکه میزان فرارهای مالیاتی در کشور بسیار زیاد بوده و باید روند اخذ مالیات هر چه سریع‌تر مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد اظهار داشت: طبق مفاد لایحه بودجه، سال آینده تکیه چندانی روی بحث درآمدهای نفتی نشده است اما رسیدن به این هدف تنها با جلوگیری از فرارهای مالیاتی کلان تحقق پیدا می‌کند.

نظر شما