شناسهٔ خبر: 158731 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

افزایش شدید گوگرد در۲۳ آذر/ گزارش شهرداری بزودی منتشر می‌شود

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران به افزایش شدید گوگرد در ۲۳ آذر امسال اشاره کرد و گفت: گزارشی توسط شهرداری در این زمینه منتشر می‌شود.

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی در حاشیه یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر با حناچی طی صبح امروز اظهار داشت: دو موضوع ‌آلودگی هوا و بوی بد تهران در این جلسه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و حناچی اعلام کرد به اداره کل محیط زیست شهرداری تهران رفته تا دقیقاً پیگیر بوی بد پایتخت شود.

وی افزود: شهرداری گزارش جدیدی در مورد بوی بد در تهران تهیه کرده که به زودی آن را منتشر خواهد کرد و بر اساس آنچه به ما اعلام کرده‌اند و نمودارهایی که نشان داده‌اند ۲۳ آذر سطح گوگرد در پایتخت به شدت افزایش یافته است. در این گزارش نقش آرادکوه در بوی گوگرد پایین بود و مسائل دیگر نیز در این زمینه بررسی شده است.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در مورد آلودگی هوا نیز شهردار توضیحاتی جامع ارائه داد و سطح هر دستگاه در این زمینه مشخص است، اداره کل محیط زیست شهرداری و کمیسیون محیط زیست نیز گزارشی اعلام کرده‌اند.

وی بیان داشت: در مبحث آلودگی موضوع ذرات معلق از گردوغبار جدا است به طوری که در ذرات معلق سهم خودروها کم است ولی در بحث آلودگی آلایندگی گازی خودروهای سواری ۳۸ درصد، آلایندگی تاکسی ۹ درصد، آلایندگی موتورسیکلت ۲۱ درصد، آلایندگی وانت ۹.۵ درصد و آلایندگی اتوبوس نیم درصد نقش دارد.  

هاشمی خاطرنشان کرد: همچنین سرویس ادارات نیم درصد و کامیون ۳.۱ درصد در آلودگی هوا به استثنای ذرات معلق نقش دارد در حالی که در ایجاد ذرات معلق خودروهای سواری سهم ۱۴ درصدی، کامیون‌ها نقش ۱۶ درصدی و موتورسیکلت نقش ۱۰ درصدی دارد.

رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: قوانین مختلف در مورد ‌آلودگی هوا بررسی شده و کمیسیون اصل ۹۰ نیز ماه‌های پیش سهم ۹ دستگاه را اعلام کرده است که من از همه درخواست دارم مجدداً گزارش این کمیسیون را بررسی کند.

وی در مورد ضرورت توسعه مترو در حومه پایتخت گفت: جمعیت حومه پایتخت نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده و به ۶ میلیون نفر رسیده است چرا که پیش از این ۱۰ شهر اقماری و اکنون ۴۳ شهر اقماری برای تهران داریم.

هاشمی بیان داشت: بخشی از جمعیت این شهرها روزها با خودرو به پایتخت می‌آیند که بهترین وسیله برای نقل و انتقال این افراد قطارهای اکسپرس است و باید همچون قطار تهران - کرج برای این مسیرها مترو در نظر گرفت.

رئیس شورای شهر تهران در مورد متروی ورامین گفت: دو خط برای قطار ورامین ساخته شده ولی علی‌رغم این راه‌اندازی نشده است که باید تقاضا کنیم این مترو به بهره‌برداری برسد و علاوه بر ورامین امکان استفاده مسافران در پاکدشت نیز وجود دارد حتی می‌توان این قطار را تا گرمسار فعال کرد.

نظر شما