شناسهٔ خبر: 158723 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مجلس پیشنهادهای لازم برای تامین بودجه شبکه ملی اطلاعات را ارائه می‌کند

پژمانفر// عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مجلس پیشنهادهای لازم برای تامین بودجه شبکه ملی اطلاعات را ارائه می‌کند، گفت: مجلس در بودجه قطعا نگاه ویژه‌ای به این موضوع دارد.

به گزارش «نماینده»، نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در خصوص ضرورت توجه به شبکه ملی اطلاعات در بررسی بودجه 99، اظهار داشت: در بودجه نسبت به این موضوع اعتبار خاص دیده شده، اما برای آنکه بتوانیم از لحاظ معماری و الزامات شبکه ملی اطلاعات وظایف خود را به لحاظ تامین بودجه انجام دهیم، پیش‌بینی‌های لازم را مد نظر قرار داده‌ایم.

وی افزود: در همکاری با وزارت ارتباطات و سازمان برنامه و بودجه با توجه به اینکه شاید پیش‌بینی‌های لازم نشده باشد، پیشنهادهای خود را در لایحه بودجه ۹۹ ارائه می‌کنیم و برای این موضوع پیش‌بینی کرده‌ایم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: من نسبت به اعتباراتی که در گذشته برای شبکه ملی اطلاعات در نظر گرفته شده، خیلی حرف دارم. سالهاست عدد و رقم زیادی را در بودجه برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و تامین زیرساخت‌ها و پلت فرم‌های لازم داشته‌ایم، اما گزارش‌ها تایید نمی‌کند که با این مقدار بودجه‌ی پیش‌بینی شده، کار شبکه ملی اطلاعات پیشرفت کرده باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز ملی فضای مجازی به عنوان مهمترین مجموعه‌ای که در این حوزه مسئولیت دارد باید نقش ویژه‌ای را ایفا کند، مجلس نیز در بودجه قطعا نگاه ویژه‌ای به این موضوع دارد.

نظر شما