شناسهٔ خبر: 158711 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

احتمال برگزاری انتخابات الکترونیکی مجلس یازدهم به روایت یک نماینده مجلس

انتخابات/2 سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس معتقد است که زیرساخت‌های انتخابات، اعم از امنیت و صیانت از آراء مردم برای برگزاری انتخابات مجلس یازدهم به صورت الکترونیکی فراهم نیست.

به گزارش «نماینده»،اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی با اشاره برگزاری جلسات فوق‌العاده مجلس، شورای نگهبان و وزارت کشور برای بررسی زیرساخت‌های انتخابات به صورت الکترونیک در دوره یازدهم مجلس، اظهار داشت: این جلسات به طور مستمر در حال برگزاری است، اما هنوز به جمع‌بندی نهایی درباره الکترونیکی شدن انتخابات در دوره یازدهم مجلس نرسیده‌ایم.

وی، برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک را نیازمند زیرساخت‌هایی اعم از تأیید صحت و نیز حفظ آراء رأی‌دهندگان دانست و گفت: اگر هرکدام از این شرایط فراهم نشود، نمی‌توان با قطعیت گفت که بتوان یازدهمین دوره انتخابات مجلس را به صورت الکترونیکی برگزار کرد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: در جلساتی که در روزهای اخیر بین وزارت کشور و شورای نگهبان برگزار شده، مقرر شد که شناسایی و احراز هویت رأی‌دهندگان به‌عنوان گام اول در الکترونیکی کردن انتخابات، همانند ادوار گذشته انتخابات، در این دوره از انتخابات مجلس نیز به‌ صورت الکترونیکی برگزار شود.

سلیمی و همچنین درباره احتمال برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس به صورت الکترونیکی، افزود: به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم برای این امر، بعید است انتخابات که یازدهمین دوره انتخابات مجلس به صورت کامل، الکترونیکی برگزار شود، البته احتمال اینکه این زیرساخت‌ها ظرف یک ماه آینده نیز فراهم شود، وجود ندارد.

وی به زمان اندک باقیمانده تا برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس اشاره و تصریح کرد: اگر قرار بر برگزاری این دوره از انتخابات به صورت الکترونیکی باشد، می‌بایست زیرساخت‌های آن که قبلا اشاره شده، تا اواسط دی‌ماه تهیه و به تأیید شورای نگهبان برسد، در این شرایط برگزاری انتخابات مجلس یازدهم به صورت تمام الکترونیک خیلی بعید است.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که ماحصل جلسات بین مجلس، شورای نگهبان و وزارت کشور برای بررسی ابعاد برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیک به جمع‌بندی قطعی برسد، انتخابات دوره یازدهم مجلس، به‌طور کامل الکترونیکی برگزار خواهد شد، در غیر این صورت، منتفی خواهد شد.

نظر شما