شناسهٔ خبر: 158668 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

امیرابراهیم رسولی در آیین رونمایی کتاب زندگی در مسیرتمدن:

مجلس آینده درکنار مشکلات اقتصادی ؛باید رهاشدگی فرهنگی را هم سامان دهد

رسولی مدیرمسئول ماهنامه فرهنگ امروز تصریح کرد:مجلس آینده درکنار مشکلات اقتصادی ؛باید رهاشدگی فرهنگی را هم سامان دهد.

به گزارش «نماینده»، امیرابراهیم رسولی مدیرمسئول ماهنامه فرهنگ امروز و فعال رسانه‌ای در نشست ادبی به مناسبت هفته پژوهش  که صبح امروز (دوشنبه ۲۵ آذر)  در حوزه علمیه فاطمیه برگزار شد با اشاره به وضعیت کتاب و کتابخوانی در جامعه، اظهار داشت: در مجلس دهم که مسئولیت پارلمانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را بر عهده داشتم، وضعیت کتاب و کتابخوانی در جامعه را نامطلوب ارزیابی نمیکنم اما نهادهای متولی تنها بودند.

وی با بیان اینکه کتابخانه در بسیاری از شهرها و شهرستان‌های کوچک به یک پناهگاه فرهنگی برای همه تبدیل شده است،به اقبال مردم به شبکه های اجتماعی اشاره کرد و افزود: امروز دیگر کسی روزنامه خریداری نمی‌کند و از طریق شبکه های اجتماعی به مطالب مد نظرش دسترسی پیدا می‌کند. اما کتابخوان هنوز هم به دنبال کتاب است ونیازش درفضای مجازی رفع نمیشود

مدیرمسئول ماهنامه فرهنگ امروز، تصریح کرد: اگر ما در حوزه فرهنگی یا حوزه کتاب کارتخصصی خودمان را به درستی انجام دهیم، قطعا مخاطب خود را خواهیم داشت، مهم این است که تا چه میزانی میتوانیم اثرگذاری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه  12 سال است که در حوزه پارلمان و قوه مقننه فعالیت دارم و با فضای فرهنگی و سیاست گذاری آشنا هستم، افزود: آنچه که امروز به عنوان خطر محسوب می شود، رهاشدگی و ولنگاری است.

این فعال رسانه ای با انتقاد از عدم توجه به حوزه فرهنگ، گفت: درست است که امروز دغدغه اصلی مردم معیشت محسوب میشود اما آن مسئولی که نقش مهمی در حوزه فرهنگ دارد و باید در این حوزه اثرگذاری داشته باشد، مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه به او هم شیوع کرده و دیگر دغدغه مند حوزه فرهنگی نیست.

رسولی با تاکید بر اینکه در کشور دچار ولنگاری فرهنگی شده ایم، افزود:در سطوح مختلف شاهدکم کاری و عدم توجه به حوزه فرهنگی هستیم چیه عنوان مثال امروز ازدواج گریزی به موضوع بسیار جدی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: برخلاف خیلی ها که معتقد هستند فقط در حوزه اقتصادی دچار مشکل هستیم، بنده معتقدم ما در حوزه فرهنگی هم دچار چالش هستیم، امروز حتی جوانهایی هم که از نظر اقتصادی مرفه هستند به دنبال ازدواج نمی روند و از آن گریزان هستند.

این فعال فرهنگی افزود: بنده معتقدم جامعه هنوز هم ظرفیت پذیرش کار فرهنگی را دارد و باید برای اصلاح و بهبود جامعه جنگید.

رسولی در بخش دیگری از سخنان خود گریزی هم به عملکرد مسئولین زد و گفت: خیلی از مدیران فعلی به اوج ناکارآمدی رسیده اند، در اولین قدم باید در انتخابات مجلسی که پیش رو داریم، همه در هر حوزه ای که فعالیت دارند اثر گذار باشند تا شاهد حضور نمایندگانی دغدغه مند در حوزههای مختلف مخصوصا فرهنگ واقتصاد  باشیم.

وی تاکید کرد: اگر مجلسی داشته باشیم که واقعا در راس امور باشد حتما دولت را به تحرک وادارخواهد گرفت تا دولت در مسیر درست حرکت کند، اگر دولت در مسیر درست حرکت نمی‌کند، ریشه آن در عدم نظارت مجلس است.

نظر شما