شناسهٔ خبر: 158630 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

با مترو باکو در سفر به باکو

تبلیغات

 با مترو باکو در سفر به باکو بیشتر آشنا شوید :

در طول سفر به باکو، بی شک متر می تواند بهترین گزینه برای تردد و جابجایی باشد و در کاهش هزینه های سفر تا مقدار زیادی بکاهد. لذا شناخت مترو باکو می تواند امر مهمی برای مسافران تور باکو باشد . گفتنیست که شرکت بیسان گشت یکی از شرکت های معتبر گردشگری در حوزه تور های خارجی می باشد که تور های فراوانی را به کشور های مختلف من جمله آذربایجان برگزار می نماید . گفتنیست که این شرکت به مسافران خود بهترین مشاوره را برای جابجایی و تردد از هتل به اماکن مختلف داده تا در کاهش هزینه ها و سرعت بخشیدن برای رسیدن به اماکن مختلف داشته باشند . البته علاوه بر تماس مستقیم با بخش فروش به شماره 02166538061 می توان وارد وبسایت bisungasht.com شد و اطلاعات کاملی را برای جابجایی از هر هتل به اماکن مختلف به دست آورد.

مترو باکو :

شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان از دیرباز به علت موقعیت خود و تعلق داشتن به شوروی سابق خیلی سریع تر از همه جا مترو در آن افتتاح گردید . در حال حاضر در شهر باکو سه خط مترو به طول 35 کیلومتر مساحت زیادی از شهر باکو را پوشش می دهد و دارای 25 ایستگاه مترو می باشد . به گزارش خبر گزاری خبر آنلاین در خبر مترو باکو ، تا سال 2030  قرار است 50 ایستگاه دیگر به این مجموعه ایستگاه ها افزوده شود و تا حدود زیادی از ترافیک شهری و کاهش هزینه های جابه جایی کمک شایانی نماید .

قدمت و تاریخچه مترو باکو :

در واقع قدمت مترو باکو به دوران شوروی باز می گردد ، یعنی حدود 50 سال پیش . که در آن زمان آذربایجانی وجود نداشت و باکو جز شهر های مهم  اتحادیه شوروی به حساب می آمد چرا که در ان زمان این شهر به علت موقعیت مکانیش که در کنار دریای خزر قرار داشت ، جز بنادر مهم اتحادیه شوروی به حساب می آمد . همین امر باعث شد که شهر باکو در اولویت برای مترو زیرزمینی قرار بگیرد که در سال 1967 استارت ساخت مترو زیر زمینی باکو آغاز شد و مترو باکو به عنوان پنجمین مترو مهم آن زمان ساخته و افتتاح گردید . گفتنیست که شهر استانبول نیز در ساخت قطار زیرزمینی قدمت دیرینه ای دارد و همین امر باعث شده است که مسافران  تور استانبول  امروزه با کمترین هزینه همانند مسافران باکو از هتل به اماکن مختلف تاریخی ، تفریحی و بازار ها دسترسی داشته باشند .

البته بعد از تفکیک های کشوری و به وجود آمدن کشور آذربایجان ، شهر باکو تنها شهر در این کشور می باشد که دارای مترو بوده و هیچ یک از شهر های کشور آذربایجان تا به حال مترو کشی در ان صورت نگرفته است .

 قوانین و مقررات استفاده از مترو باکو :

سیستم حمل و نقل مترو باکو برای استفاده از مترو قوانین و مقرراتی را بیان نموده است که مسافران جهت استفاده از مترو باید به این قوانین احترام بگذارند .

  • برای مسافران تور باکو که ممکن است چمدان و یا ساک های دستی را با خود داشته باشند باید توجه داشت که ساک دستی و یا چمدان نباید ارتفاعی بیشتر از 120 سانتی متر داشته باشد چرا که در غیر این صورت باید هزینه جداگانه علاوه بر بلیط خود پرداخت نمایید .
  • هر فرد میتواند تنها 2 چمدان با خود به مترو وارد کند و در صورت بیشتر بودن آن شامل هزینه جدا خواهد شد .
  • برای مسافران تور باکو که قصد تردد با مترو را دارند این نکته حائز اهمیت می باشد که در صورت باقی ماندن شارژ در کارت مترو ، مابقی مبلغ قابل برگشت نمی باشد لذا در شارژ کردن ان دقت نمایید .
  • بهتر است از بلیط های تک سفره استفاده نمایید .
  • حیوانات خانگی کوچک در مترو باکو مجاز می باشد .

نظر شما