شناسهٔ خبر: 158616 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

معافیت‌های مالیاتی هنرمندان نیاز به مجوز مجلس دارد

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه هنرمندان پردرآمد نباید مشمول معافیت مالیاتی شوند، گفت: معافیت مالیاتی هنرمندان باید به تصویب مجلس برسد.

به گزارش «نماینده»،  حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بحث‌های مطرح شده درباره معافیت مالیاتی هنرمندان، اظهار داشت:دولت نباید هنرمندانی که درآمد بسیار بالایی دارند، از پرداخت مالیات معاف کند.

وی ضمن انتقاد نسبت به تصمیم دولت مبنی بر معافیت مالیاتی هنرمندان افزود:دولت می‌خواهد سلبریتی‌ها را از پرداخت مالیات معاف کند بعد می‌خواهد از کارگر و کارمند مالیات دریافت کند.

نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به اینکه برخی از هنرمندان پردرآمد هستند، و باید ماند سایر اقشار مالیات بپردازند ادامه داد:لازم است تبصره‌ای به این قانون اضافه شود تا هنرمندان پردرآمد مالیات خود را پرداخت کنند و مشمول معافیت‌های مالیاتی نشوند.

حجت الاسلام سلیمی با تاکید بر اینکه باید مکانیسمی در نظر گرفته شود که هنرمندان پردرآمد مشمول معافیت مالیاتی نشوند که این اقدام قطعاً در راستای تحقق عدالت است، اظهار داشت:طبق حکم برنامه 5 ساله پنجم و ششم  برقراری هر نوع تخفیف یا ترجیح مالیاتی ممنوع شده است، بنابراین اگر چنین مسئله‌ای بخواهد اتفاق بیفتد، باید در مجلس تصویب شده و شورای نگهبان هم تأیید کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: اد: با توجه به منافات این مسئله با برنامه 5 ساله، برای برقراری مالیات یا معافیت‌ها لازم است تا 2 سوم نمایندگان ضرورت تصویب آن را تشخیص بدهند؛ به نظر می‌رسد با شرایط فعلی اقتصاد کشور و کمبود منابع درآمدی به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا برقراری مالیات‌های جدید یا بخشودگی آن با سیاست‌های اعلام شده مغایرت دارد.

نظر شما