شناسهٔ خبر: 158611 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

امکان سهمیه‌بندی در فهرست کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نیست

پیرهادی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: امکان سهمیه‌بندی در فهرست کاندیداهای ائتلاف وجود ندارد و ساز و کار تعیین مصادیق، مبتنی بر نظرسنجی است.

به گزارش«نماینده»، محسن پیرهادی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، در پاسخ به این سوال که آیا از میان احزاب و جریان های همسو با ائتلاف، گروهی هست که در جلسات ائتلاف شرکت نکند یا ساز مخالف بزند؟ گفت: ما از چهره های شاخص، جوانان تاثیر گذار، فعالان رسانه ای و مسئولان احزاب و تشکل ها برای شرکت در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی دعوت کرده ایم.

وی افزود: طبیعی است که برخی زودتر و برخی دیرتر به ائتلاف بپیوندند، اما با توجه به ساز و کار تعیین مصادیق در ائتلاف که عمدتا مبتنی بر نظرسنجی هاست و از سوی دیگر، با توجه به این که در این دوره از عناوین و دسته بندی های سیاسی همچون اصولگرایی هم عبور کرده ایم، تلاشمان این بوده که چتر ائتلاف، گستره ای به اندازه کل نیروهای انقلابی کشور داشته باشد.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: تعریف انقلابی بودن هم روشن است، همه دلسوزان مردم و کشور که به جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و قانون اساسی ملتزم بوده و چاره حل مشکلات کشور را درون کشور جستجو کنند، کسانی که افق نگاه و فهمشان، متناسب با گام دوم انقلاب و در تراز ملت ایران باشد و به دنبال راه نجاتی از وضعیت کم تحرک و خمود فعلی در دولت و مجلس باشد. هر که در این دایره وسیع بود، حتی اگر هم جریان و هم حزب نبود و گذشته متفاوتی داشت، منوط به این که مردم هم در نظرسنجی هایشان تایید کنند، در فهرست شورای ائتلاف قرار خواهد گرفت.

پیرهادی در پاسخ به این سوال که آیا جبهه پایداری در شورای ائتلاف نماینده دارد؟ گفت: در این زمینه پیگیری هایی شده و حتی اعضای شورا با آیت الله مصباح جلسه گرفته اند و ظاهرا ایشان هم موافقت داشته اند که جبهه پایداری در ائتلاف شرکت کند. دوستان ما هم باید متوجه باشند که شرایط امروز همانند سال ۹۰ و انتخابات مجلس هشتم نیست که در رقابت، امر میان جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری دایر بود، امروز رقابت میان تحول خواهان انقلابی و طرفداران وضع موجود است و این خطر به شدت حس می شود که در صورت افتراق در جبهه انقلاب، مجلس دهم تکرار شود.  

وی همچنین در پاسخ به این سوال که نحوه حضور احزاب و شخصیت ها در شورای ائتلاف چیست؟ آیا هر حزب در لیست نهایی سهمیه دارد؟ اظهار داشت: اصلا امکان سهمیه بندی وجود ندارد. پیش از این هم اعلام کرده ایم که ساز و کار تعیین مصادیق، چند لایه و مبتنی بر نظرسنجی از نخبگان و عموم مردم است.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی شما می‌خواهید مقبولیت مردمی و نظرسنجی را ملاک عمل قرار دهید، دیگر چگونه می توان به هر حزب یا گروه سهمیه ای اختصاص داد،‌ ممکن است در نهایت از یک حزب چندین نامزد وجود داشته باشد و از حزب دیگری، هیچ کس در فهرست نهایی قرار نگیرد. ضمن این که سهمیه بندی و مصلحت سنجی هایی از این دست، قربانگاه مصالح واقعی مردم و کشور است.

نظر شما