شناسهٔ خبر: 158610 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تشریح آخرین وضعیت بررسی «طرح بازگشت خانواده مسئولان از خارج کشور»

پاپی زاده2 عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، آخرین وضعیت بررسی طرح بازگشت خانواده مسئولان از خارج کشور را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»،  عباس پاپی‌زاده  درباره آخرین وضعیت بررسی طرح بازگرداندن فرزندان و خانواده مسئولان از خارج از کشور در مجلس، اظهار داشت: نمایندگان به صورت جدی در حال بررسی این طرح هستند.

وی درباره علت تاخیر در بررسی طرح مذکور، تصریح کرد: برخی از نمایندگان نظراتی را برای ارتقا و کیفی‌سازی این طرح مطرح کردند و ما به دنبال آن هستیم که این موارد در طرح گنجانده شود و سپس آن را تقدیم هیئت رئیسه کنیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طرح بازگرداندن فرزندان و خانواده مسئولان از خارج از کشور در مجلس دهم بررسی می‌شود، گفت: بسیاری از گزارش‌ها و  تحقیق و تفحص‌های مجلس نشان می‌دهد که برخی از مسئولان کشور و خانواده‌هایشان دوتابعیتی هستند و از آنجایی که این موضوع برای نمایندگان بسیار مهم است، قطعا در این مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

گفتنی است مطابق ماده واحده این طرح، اعضای درجه یک خانواده مسئولان کشور اعم از همسر و فرزندان باید به داخل کشور بازگردند، در غیر این صورت سه ماه پس از تصویب این قانون آن مسئول باید از سمت خود استعفا دهد. در تبصره ماده واحده این طرح نیز ذکر شده است که ماموران دولتی و دانشجویانی که بورسیه تحصیلی وزارت علوم هستند و اساتیدی که فرصت مطالعاتی دارند از این قانون مستثنی می‌شوند.

نظر شما