شناسهٔ خبر: 158609 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دولت با کشورهای ناقض قراردادهای دو طرفه مقابله به مثل کند

کوچکی نژاد.jpg نماینده رشت در مجلس گفت:قدامات غیر قابل توجیه و غیر قانونی و ناعادلانه برخی کشورهای اروپایی در برهه زمانی فعلی، ناشی از خروج ایالات متحده از توافق هسته ای و فشارهایی است که واشنگتن به این کشورها وارد کرده است.

به گزارش «نماینده»،  جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تحریم برخی شرکت‌های ایرانی از سوی کشورهای اروپایی، گفت: اقدامات غیر قابل توجیه و غیر قانونی و ناعادلانه برخی کشورهای اروپایی در برهه زمانی فعلی، ناشی از خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای و فشارهایی است که واشنگتن به این کشورها وارد کرده است.

وی با تاکید براینکه تحریم شرکت هواپیمایی ماهان از سوی دولت ایتالیا نیز در راستای فشارهای کاخ سفید به کشورهای اروپایی قابل تحلیل و ارزیابی است، افزود: طبق قوانینی که مجلس  وضع کرده است، در چنین مواردی حق دولت ایران برای مقابله به مثل با کشورهای نقض کننده قرار دادها و پیمان‌ها محفوظ است.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: در ماجرای تحریم هواپیمایی ماهان نیز دولت در قبال کشور ایتالیا حق مقابله به مثل دارد و این مقابله به مثل در قوانین به صورت شفاف بیان شده است.

نظر شما