شناسهٔ خبر: 158597 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حضرتی:ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی فساد زاست

الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان ادامه روند اختصاص ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی فسادزاست، گفت: طرحی در کمیسیون وجود دارد که در آن ذکر شده که ۲ هزار کالری به هر ایرانی در قالب کالاهای اساسی داده شود.

به گزارش «نماینده»،  الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصمیم دولت در لایحه بودجه سال 99  برای اختصاص بیش از 10 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی برای وادات کالاهای اساسی ، گفت: بنده با اختصاص ارز 4200 تومانی برای وادرات کالاهای اساسی مخالف هستم چون این موضوع فسادزاست.

وی ادامه داد: دولت باید مابه‌التفاوت این رقم با قیمت‌های واقعی کالاها را از طریق کارت الکترونیکی یا کوپن به مردم پرداخت کند و ارز 4200 تومانی نیز تبدیل به ارز نیمایی شود.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: باید مکانیزمی طراحی شود تا این مابه‌التفاوت به دست مردم برسد تا خیال آنها راحت باشد تا اجناس اساسی به مانند، مرغ، گوشت، برنج و قند و .... به راحتی به دست آنها می‌رسد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  با بیان اینکه دولت نیز دغدغه‌های درباره آزادسازی قیمت‌ها و پرداخت مابه‌التفاوت از طریق کوپن یا کالابرگ الکترونیکی دارد، اضافه کرد: به طور نمونه دولت دغدغه این را دارد اگر قیمت‌ها را آزاد کند ممکن است قیمت مرغ 2 برابر شود که البته این موضوع راهکار دارد و باید تدابیری جدی‌تری اندیشیده شود.

حضرتی با تاکید براینکه ادامه روند اختصاص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی جزء مفسده چیزی را به دنبال ندارد، اظهار داشت: اگر این روند ادامه داشته باشد شاهد خارج شدن کالاهای اساسی از کشور خواهیم بود که در این زمینه هشدارهای نیز مجلس به دولت  داده است.

وی با بیان اینکه طرحی در مجلس نیز تهیه شده است که از طریق بن یا کالابرگ الکترونیکی این مابه‌التفاوت ارز 4200 تومانی با ارز نیمایی به مردم پرداخت شود، گفت: در این طرح ذکر شده 2 هزار کالری در قالب کالاهای اساسی به تمامی ایرانی‌ها داده  شود.

نظر شما