شناسهٔ خبر: 158582 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ایستادگی در برابر فشارهای خارجی مهمترین نتیجه حمایت از اقتصاد دانش بنیان است

امیر حسین قاضی زاده عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: حفظ و به کارگیری نخبگان، توسعه و پیشرفت کشور، ایستادگی در برابر فشارهای خارجی از مهمترین نتایج توسعه و حمایت از اقتصاد دانش بنیان است.

به گزارش «نماینده»،  سیدامیرحسین قاضی زاده عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه) پارلمان اظهار داشت: مجلس در یک سال اخیر مسئله حمایت از اقتصاد دانش بنیان و شرکت های نوآور را در دستور کار خود قرار داد و در این راستا نشست‌های متعددی با حضور شرکت‌ها، بخش ها و افراد مختلف برگزار شد و در این جلسات مباحث مهمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از اقتصاد دانش بنیان و شرکت های نوآور منجر به ساخت  و توسعه ایران می شود، ادامه داد: حفظ و به کارگیری نخبگان، توسعه و پیشرفت کشور، ایستادگی در برابر فشارهای خارجی از مهمترین نتایج توسعه و حمایت از اقتصاد دانش بنیان است.

قاضی زاده ادامه داد: همچنین در این جلسات با دعوت از مسئولان و مدیران وزارتخانه و بخش های مختلف از جمله معاونت علمی ریاست جمهوری، بخشنامه های مرتبط با فعالیت استارت آپ ها مورد بررسی قرار گرفت که در این مورد برخی از این بخشنامه ها اصلاح شد و برخی در آینده اصلاح می شود.

وی تصریح کرد: مجلس در ماه های اخیر در مجموع 10 جلسه را با حضور یکصد شرکت، نهاد و تشکلات مردم نهاد برگزار کرد و در نشست امروز گزارشی از نتایج و اقدامات صورت گرفته در این جلسات ارائه خواهد شد. 

نظر شما