شناسهٔ خبر: 158547 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت طبق قانون مصوب مجلس باید از واردات محصولات مشابه تولید داخل جلوگیری کند

بیمقدار رئیس فراکسیون حمایت از صنعت قطعه‌سازی گفت: مجلس قانون منع واردات کالاهای مشابه تولید داخل را تصویب کرده است، بنابراین دولت و وزارت صنعت باید به این قانون عمل کنند.

به گزارش «نماینده» شهاب‌الدین بی‌مقدار رئیس فراکسیون حمایت از صنعت قطعه‌سازی مجلس شورای اسلامی،  درباره حمایت از تولید کشور، اظهار داشت: مجلس قانون لازم را در این باره تصویب کرده است تا کالایی که در داخل تولید می شود، مشابه آن نباید وارد شود، بنابراین دولت و وزارت صنعت باید به این قانون عمل کنند.

وی درباره تولید محصولات استراتژیک وارداتی در داخل کشور و تسریع در صدور مجوزهای لازم برای تولید آن‌ها افزود: مجلس قانون حمایت از تولیدات داخلی را تصویب کرده است تا مشکلات صنایع کشور حل شود و تولید رونق یابد. دولت باید صدور مجوزهای لازم را تسهیل و زیرساخت ها فراهم آورد.

بی مقدار در ادامه عنوان کرد: دولت به طور مستقیم نمی‌تواند نقدینگی صنایع را جبران کند و باید راه حل‌هایی برای این موضوع پیدا کند؛ چرا که در غیر این صورت تولید در کشور وارد رکود می‌شود.

رئیس فراکسیون حمایت از صنعت قطعه سازی کشور با دفاع از تولیدات صنایع فولادی کشور که در صنعت خودرو نیز کاربرد دارد، تاکید کرد: دولت باید از تولید محصولاتی نظیر نورد گرم که در صنایع دیگر نیز کاربرد دارد، حمایت کند و اجازه ندهد با واردات این محصولات به تولید آن خدشه وارد شود. در این زمینه نیاز به فرهنگ‌سازی جدی نیز احساس می‌شود تا از طریق آن مردم نیز از کالاهای تولید داخل حمایت کنند.

نظر شما