شناسهٔ خبر: 158536 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

معاون حناچی: نیمی از درآمد بنزین را به حمل و نقل عمومی بدهید

پور سید آقایی معاون شهردار تهران گفت: دولت باید نیمی از منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین را به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص دهد.

به گزارش «نماینده» محسن پورسیدآقایی درباره لایحه بودجه ۹۹  که فردا از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود، اظهارداشت: انتظار داریم دولت اهتمام ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی در لایحه بودجه داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش تقاضای سفر با وسایل نقلیه عمومی، گفت: نه تنها کلانشهر تهران که سایر کلانشهرها نیز انتظار دارند نیمی از منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد.

به گفته معاون شهردار تهران حتی اگر با تغییر قیمت سوخت ۱۰ درصد از تقاضای سفر با حمل‌ونقل شخصی کاسته و به حمل‌ونقل عمومی افزوده شود باید برای پاسخگویی به این نیازها حداقل ۲ هزار دستگاه اتوبوس یا معادل ناوگان فعلی مترو به مجموعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران افزوده شود.

پورسیدآقایی با بیان اینکه ترافیک و آلودگی هوا دو معضل اجتماعی است که با کاهش تردد خودروهای شخصی و توسعه حمل ونقل عمومی مدیریت می‌شود تصریح کرد: معتقتدم با افزایش قیمت بنزین و صرفه‌جویی بیشتر در این بخش دولت می‌تواند بخشی از بنزین را صادر کرده و منابع خوبی حاصل کند، از این‌رو نیمی از منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین را باید به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص دهد.

نظر شما