شناسهٔ خبر: 158533 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

افزایش درآمد مالیاتی باید مبتنی بر قانون باشد

محمدمهدی مفتح عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است اگرچه مستقل شدن بودجه جاری کشور از درآمدهای نفتی حرکت با برکت و پسندیده‌ای است اما تحقق این امر به برنامه‌ریزی نیاز دارد.

به گزارش «نماینده» محمد مهدی مفتح عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی  درباره لایحه بودجه ۹۹، گفت: اگرچه مستقل شدن بودجه جاری کشور از درآمدهای نفتی حرکت با برکت و پسندیده‌ای است اما تحقق این امر به برنامه‌ریزی نیاز دارد. باید دید آیا می توان بودجه جاری را دفعتی مستقل از درآمدهای نفتی کرد.

تامین بودجه جاری در سال ۹۹ از سه منبع افزایش درآمد مالیاتی، یارانه پنهان و فروش اموال دولتی

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در صحبت‌های خود ادعا می‌کند بودجه جاری در سال ۹۹ از سه منبع افزایش درآمد مالیاتی، یارانه پنهان و فروش اموال دولتی تامین می‌شود.

وی با طرح این پرسش که باید دید با مستقل شدن بودجه جاری از درآمدهای نفتی آیا یارانه نقدی تامین می شود، اظهار کرد: جایگزینی درآمدهای نفتی با یارانه پنهان به معنای افزایش قیمت گازوئیل، بنزین، برق و... است که به دنبال آن تورم ایجاد شده و قیمت‌ها تغییر می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: اگرچه حذف یارانه پنهان اقدام مناسبی است اما آیا این امر باید در یک سال و دفعتی انجام شود؟ باید دید اثرات اقتصادی این تصمیمات چیست؟ دولت باید آن را با جزئیات به نمایندگان توضیح دهد.

افزایش درآمد مالیاتی باید مبتنی بر قانون باشد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیمات دولت برای مستقل شدن بودجه از درآمدهای نفتی به برنامه ریزی بنیادی و اساسی نیاز دارد، ادامه داد: افزایش درآمد مالیاتی باید مبتنی بر قانون باشد در صورتی که قانونی در این باره وجود دارد که اجرا نمی‌شود باید زمینه‌ی اجرای آن فراهم شود.

نظر شما