شناسهٔ خبر: 158529 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

افزایش قیمت کالاهای تولیدی در شرکت‌های دولتی بعد از گرانی بنزین

سیدعلی ادیانی نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس گفت: با وجود اینکه مسئولان بر عدم افزایش قیمت کالاها به دنبال گرانی بنزین تأکید داشتند، اما شاهد هستیم که به دنبال گرانی بنزین، کالاهایی که در شرکت‌های دولتی نیز تولید می‌شوند، افزایش قیمت داشته‌اند.

 به گزارش «نماینده» سیدعلی ادیانی نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح سهمیه‌بندی بنزین گفت: در بحث افزایش قیمت بنزین ادبیاتی از زبان تعدادی از مسؤولین هم در جلسات رسمی که رسانه‌ای نشد و هم در رسانه‌ها مطرح شده بود مبنی بر اینکه افزایش قیمت بنزین و پس از آن اعمال نظارت گرانی بنزین اثر تورمی نسبت به دیگر کالاها نخواهد داشت و یا بر این باور بودند که براساس افزایش قیمت بنزین بیش از ۴ درصد اثر تورمی نخواهیم دید.

وی افزود: اقتصاد ملی ما از سه عنصر بنزین، گازوئیل و ارز تأثیرپذیری دارد و قیمت‌ها تغییر می‌کند و ممکن است این سه عامل هم‌زمان تأثیرگذار باشند و به صورت جداگانه هم قیمت هر سه افزایش پیدا کند.  

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا نقاط ضعف طرح سهمیه‌بندی بنزین کمتر شود و کاهش پیدا کند. در بحث نظارت بر بازار علاوه بر دستگاه‌های اجرایی، دیگر دستگاه‌ها نیز ورود کردند و به عنوان مثال بسیج اصناف مردانه به این موضوع ورود کرده، دستگاه‌های نظارتی نیز در حد وسع و توان خود ورود کردند، اما به اعتقاد من بیش از همه باید خود دولت برای کنترل قیمت‌ها خودش را مدیریت کند.  

ادیانی خاطرنشان کرد: دولت نباید اجازه دهد کالاهایی که در شرکت‌های دولتی و شرکت‌های عمومی شبه‌دولتی تولید می‌شود به دنبال گرانی بنزین افزایش قیمت داشته باشد، اما متأسفانه شاهد هستیم که به دنبال گرانی بنزین، نه بخش خصوصی بلکه همین کالاهای تولید شده در شرکت‌های دولتی و عمومی افزایش قیمت داشته‌اند.  

وی افزود: اگرچه تعداد کالاهایی که در شرکت‌های دولتی تولید می‌شوند زیاد نیست، اما در شرایط فعلی یک کالا هم که گران باشد زیاد است و باید جلوی آن گرفته شود.  

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: دولت باید در بحث نظارت بر بازار قوی‌تر ظاهر شود و ابزارهای خود را برای کنترل و نظارت بیشتر تجهیز کند.  

نظر شما