شناسهٔ خبر: 158524 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کینه‌ سیاسی دولت عامل حذف کارت سوخت بود

امیر خجسته نائب رئیس کمیسیون اصل نود گفت: دولت به ژنرالهای خود در کابینه افتخار می‌کرد که هر کدام برای کشور مسئله‌ساز شدند و عملکرد زنگنه در حذف سهیه‌بندی بنزین و کار سوخت قابل دفاع نیست.

به گزارش «نماینده»، امیر خجسته، نائب رئیس کمیسیون اصل نود، با اشاره به اینکه عاملین حذف کارت سوخت و سهمیه بندی قبلی بنزین که خسارت‌های مالی سنگینی برکشور تحمیل کرد باید پاسخگوی مردم و دستگاه‌های نظارتی باشد گفت: دولت به ژنرال‌های در کابینه خود افتخار می کرد که هر کدام برای کشور مسئله ساز شدند و عملکرد زنگنه در حذف سهمیه بندی بنزین و کار سوخت قابل دفاع نیست.

نماینده مردم همدان در مجلس افزود: دولت برای حذف میراث دولت قبل با کینه عمل کرد و فارغ از مزایای طرح‌های قبلی اقدام به حذف کارت سوخت نمود که در زمان خود هزینه مالی، اجتماعی و سیاسی زیادی بابت آنها پرداخت شده بود و اکنون پس از کمتر از چهار سال باید مردم مجددا التهاب و شُک سنگین افزایش سه برابری قیمت بنزین و سهمیه‌بندی جدید را تحمل کنند.

نائب رئیس کمیسیون اصل نود با اشاره به اینکه وزارت نفت باید پاسخگو باشد و مجلس برای پاسخ به مطالبات به حق مردم باید از اختیارات خود برای پاسخگو نمودن وزیر نفت در مقابل اینهمه خسارت وارده به مردم استفاده کند، گفت:  مردم منتظر واکنش نمایندگان خود هستند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی ادامه داد: با سهمیه بندی بنزین و ایجاد کارت سوخت در دولت گذشته موج فزاینده مصرف بنزین کنترل شد و مصرف روزانه بنزین به ۶۰ میلیون لیتر تنزل یافت و از قاچاق سوخت تا حدودی جلوگیری شد. در چنین شرایطی اگر طرح ایراداتی داشت باید دولت تدبیر و امید اقدام به اصلاح آن می کرد نه اینکه با بهانه های غیر کارشناسی اقدام به حذف این اهرم کنترلی مهم کند. مجلس نباید سکوت کند و حقایق را به مردم بگوید.

نماینده مردم همدان با اشاره به این نکته که نظام جمهوری اسلامی هزینه سیاسی و اجتماعی زیادی در چند هفته اخیر بخاطر این بی تدبیری محرز پرداخت کرده است گفت: این بی تدبیری ادامه دارد. وقتی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مردم می گوید اگر خواهان کمک معیشتی هستید باید به دولت اجازه تجسس در حساب‌های بانکی بدهید؛ این نحوه گفتار با مردم یعنی کمال بی تدبیری.

نظر شما