شناسهٔ خبر: 158523 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مطهری: مشارکت بالا در انتخابات، پایه‌های نظام را محکم‌تر می‌کند/هزینه‌های انتخاباتیم را اعلام می‌کنم

علی مطهری نماینده تهران در مجلس دهم گفت: با مشارکت بالا زودتر از شر تحریم‌ها راحت خواهیم شد و در داخل کشور نیز برای اصلاح امور موثر خواهد بود.

به گزارش «نماینده»، علی مطهری نماینده مردم تهران در پارلمان دهم پس از ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و در جمع خبرنگاران درباره اولویت‌های مجلس یازدهم، اظهار داشت: اولویت‌های مجلس یازدهم بهبود وضع اقتصادی معیشتی مردم و همچنین تاثیرگذاری در سیاست خارجی کشور است که خود این نیز در بهبود وضع اقتصادی موثر است.

وی افزود: اصلاحاتی در حوزه فرهنگ و اجرای کامل قانون اساسی نیاز است، خصوصاً فصل سوم قانون اساسی که شامل حقوق ملت می‌شود و باید به همه اینها رسیدگی کنیم و به طور خلاصه، بازگرداندن مجلس به جایگاهی که در قانون اساسی دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس دم در پاسخ به سوالی درباره عملکرد خود در  مجلس و علت اینکه مردم به وی رأی بدهند، اضافه کرد: خودم فکر می‌کنم خوب بوده و بد نبوده و الا نمی آمدم؛ تشخیص این موضوع با مردم است، چون خودمان نباید درباره خودمان قضاوت کنیم ولی مهم است که مردم در انتخابات مشارکت بالایی داشته باشند، مشارکت بالا دارای آثار داخلی و خارجی است.

مطهری ادامه داد: اگر دنیا ببیند که مردم ما مشارکت بالایی در انتخابات دارند پایه های نظام محکم‌تر خواهد شد و همچنین در رفتار غربی‌ها و آمریکا و اروپا و سایر کشورها با ایران موثر خواهد بود. قطعاً با مشارکت بالا زودتر از شر تحریم‌ها راحت خواهیم شد و در داخل هم برای اصلاح امور موثر خواهد بود.

وی عنوان کرد: مردم فکر نکنند که مشارکت یا عدم مشارکتشان تاثیری در کشور ندارد بلکه مجلس مستقل و قوی می‌تواند تاثیرات زیادی داشته باشد و همچنین می‌تواند بسیاری از امور را اصلاح کند.

این نماینده مجلس درباره عملکرد مجلس فعلی، گفت: در مجلس دهم کشور دارای شرایط اضطراری بود و بعضی کارها خارج از مسیر مجلس انجام می‌شد ولی این حالت اضطراری انشالله بزودی بر طرف می‌شود و مجلس می‌تواند در تحولات کشور موثرتر باشد.

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا با لیست اصلاح طلبان ویا به طور مستقل وارد عرصه انتخابات خواهید شد؟، اظهار داشت: نمی دانم که به چه شکل خواهد شد بلکه باید دید فهرست‌ها چگونه تنطیم می‌شود و هنوز چیزی روشن نیست.

وی درباره شفافیت هزینه‌های انتخاباتی و اینکه هزینه‌هایتان را اعلام می‌کنید؟ تصریح کرد: بله، اشکالی ندارد؛ من هزینه زیادی صرف نمی‌کنم چون مردم تا حد زیادی ما را می‌شناسند لذا من نیاز زیادی به تبلیغات ندارم و هزینه انتخاباتی‌ام نیز کم است و لازم باشد اعلام می‌کنم و خوب است که بقیه هم اعلام کنند. خصوصا خوب است گروه‌ها و احزاب سیاسی که فهرست می‌دهند که هزینه هایشان را اعلام کنند.

نظر شما