شناسهٔ خبر: 158512 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رسولی: 2 فراکسیون امید و مستقلان پاسخگوی وضعیت فعلی مجلس باشند

رسولی رسولی گفت: 2 فراکسیون امید و مستقلان باید پاسخگوی وضعیت فعلی مجلس باشند، زیرا اکثریت کرسی های مجلس را تشکیل می‌دهند.

به گزارش «نماینده»، امیرابراهیم رسولی مدیر مسئول سایت و ماهنامه نماینده، با اشاره به عملکرد مجلس دهم گفت: باید تحولی در مجلس به وجود آید و نمایندگانی که قصد ورود به مجلس دارند، باید به تحول در آن باور داشته باشند تا مجلس کارآمدی شکل بگیرد. این مسئله‌ای است که ائتلاف نیروهای انقلاب و نیروهای دلسوز به دنبال وقوع آن هستند.

وی افزود: افرادی که به دنبال کاندیداتوری مجلس هستند باید برنامه‌های آتی خود در مجلس را بیان کنند که با ورود در مجلس چه اقداماتی را انجام خواهند داد. اینکه در چه حوزه هایی باید در مجلس فعال شوند و امور تقنینی را با جدیت دنبال کنند.

*باید تحولی در مجلس به وجود آید

این فعال سیاسی در ادامه عنوان کرد: به نظر می‌رسد اگر همه مشکلات فعلی با نظارت رفع نشود اما بخش زیادی از آن با وجود مجلس مستقل رفع می‌شود. در حالی که نمایندگان فعلی مجلس به امور جزیی وارد می شوند و تحت عنوان نمایندگان وکیل الدوله دور هم جمع می‌شوند.

رسولی با تاکید بر اینکه نظارت صحیح مجلس می تواند دولت را در ریل صحیحی قرار دهد، افزود: ما در مجلس دهم شاهد وقوع چنین رویه‌ای نبودیم. به طور مثال نمایندگان از وزیر سوال می کردند و امضا برای استیضاح وزیر جمع می شد، اما به یک باره تعدادی از امضاها پس گرفته می شد. در این شرایط به نظر می رسد مسائلی پشت پرده پس گرفتن امضاها وجود دارد.

* صرف وحدت برای ائتلاف شورای نیروهای انقلاب کافی نیست 

این فعال سیاسی ادامه داد: مجلس آینده باید مجلس مستقلی باشد تا تحول را با نیروهای جدید کارآمد به وجود آورد. این نیروها می توانند شامل جوانان شایسته ای باشند. اکنون ائتلاف شورای نیروهای انقلاب تشکیل شده که قدم های محکمی را برمی دارد. صرف وحدت برای نیروهای ائتلاف لازم اما کافی نیست تا در ادامه باید موجب تحول در بینش و روش نمایندگان شود و مجلس در جایگاه اصلی خود که راس امور است، قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه این روزها مجلس در راس امور نیست، افزود: مجلس باید در متن مشکلات مردم قرار بگیرد و نمایندگان بتوانند نقش اصلی خود را ایفا کنند. اما امروز دولت مسیر خود را می رود و مجلس جلوی آن ایستادگی نکرده و مسیر اشتباه آن را اصلاح نمی کند. مجلس بسیار بی تفاوت به اشتباهات دولت است و باید آن را به جایگاه اصلی بازگرداند.

رسولی به اولویت های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این شورا در گام اول باید برای مجلس آینده برنامه داشته باشد و نیروهایی که وارد مجلس می شوند را با بینش انتخاب کند. این بینش شامل جوان گرایی، شایستگی و داشتن حرفی برای گفتن می شود. مجموعه این موارد می تواند نیروهای انقلابی را کمک کند تا به مجلس یازدهم وارد شوند.

*اصلاح‌طلبان مجلس دهم ضعیف عمل کردند

رسولی خاطرنشان کرد: نیروهای انقلابی باید به خوبی آسیب شناسی کرده نقاط ضعف را مطرح کنند و در انتخاب افراد لیست خود شائبه هیچ گونه ناشایستگی در نیروهای انقلاب را ایجاد نکنند و از همه افراد به لحاظ جوانی و رزومه ای حمایت کنند.

وی با اشاره به ضعیف عمل کردن اصلاح طلبان در مجلس گفت: این جریان که سهم زیادی از کرسی های مجلس را در اختیار داشت، در مجلس خوب عمل نکردند. اگر امروز 30 نماینده تهران را در بزرگترین میدان شهر قرار دهید،25 نفر از آنها توسط مردم شناسایی نمی شوند، زیرا حتی فعالیت رسانه ای هم نداشته اند و این ناکارآمدی به وضوح خود را نشان می دهد، اما در سوی دیگر نیروهای انقلابی قرار دارند که باید بررسی شود در ضعف نیروهای اصلاح طلب چه اقداماتی انجام داده اند.

رسولی بیان کرد: مجلس ناکارآمد به اذعان کارشناسان و نمایندگان مجلس شاید به دلیل در اقلیت بودن نیروهای اصولگراست. اینکه گفته شود اصلاح طلبان هم در اقلیت هستند، سخن صحیحی نیست زیرا این جریان جزو جمعیت مستقلین هستند که در لیست امید وارد مجلس شدند و سپس فراکسیون مستقلین را تشکیل دادند. این گروه در کنار دولت بودند.

وی در خاتمه عنوان کرد: امروز فراکسیون امید در مجلس به ریاست آقای عارف و فراکسیون مستقلین ولایی به ریاست آقای جلالی باید پاسخگوی وضعیت مجلس باشند. زیرا این دو فراکسیون اکثریت کرسی های مجلس را تشکیل می دهند و این روزها در سکوت به سر می برند و هیچ پاسخی برای وضع موجود ندارند.  

نظر شما