شناسهٔ خبر: 158495 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بودجه فرهنگی در سال ۹۹ همچنان روند منفی دارد

جمشید جعفرپور// رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با وجود تغییر و اصلاح در لایحه بودجه سال ۹۹ بودجه فرهنگی سال آینده از منفی ۱۵ درصد به منفی ۱۰درصد رسیده و همچنان روند کاهشی را نسبت به سال ۹۸ دارد.

به گزارش «نماینده» جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق آخرین تغییرات و اصلاحات در لایحه بودجه سال ۹۹ در دولت بودجه فرهنگی سال آینده که تا پیش از این رشد منفی ۱۵ درصد را داشته با کمی تغییر به رشد منفی ۱۰درصد رسیده است.

وی افزود: بودجه فرهنگی کشور از سال ۹۶ تاکنون تغییری نداشته و در سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ ثابت مانده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: تلاش ما بر این است تا بودجه فرهنگی سال آینده رشد مثبت داشته باشد اما آنچه پیش‌بینی می‌شود این است که بودجه فرهنگی سال ۹۹ هم بدون تغییر نسبت به سه سال قبل از آن باقی بماند.

جعفرپور خاطرنشان کرد: البته بودجه همچنان در حال تغییر و اصلاح است و ممکن است این رقم (رشد منفی ۱۰درصد) باز هم تغییر کند و نمی‌توان این عدد را  قطعی دانست.

وی در پایان با اشاره به خبر معافیت بخش هنر از پرداخت مالیات گفت: اینکه برای تقویت اقتصاد فرهنگی این بخش از پرداخت مالیات معاف باشد امر مطلوبی است و می‌تواند به بخش‌هایی چون صنایع دستی و ... کمک کند اما من معتقدم کسانی که از حوزه هنر درآمدهای نجومی دارند باید مالیات پرداخت کنند.

نظر شما