شناسهٔ خبر: 158494 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مجلس سازوکار مالیاتی را تعیین می‌کند/سلبریتی‌ها باید مالیات بدهند

قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: پیشنهادات زیادی برای تعیین سازوکار معافیت مالیاتی بخش فرهنگی وجود دارد که قطعا همه این موارد در مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و اصلاحاتی خواهیم داشت.

به گزارش «نماینده» احسان قاضی زاده هاشمی، با اشاره به دستور اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر مخالفت با لغو معافیت مالیاتی فعالیت های فرهنگی و هنری، اظهار داشت: از آنجایی که بحث معافیت‌های مالیاتی باید در قالب لایحه بودجه در مجلس مورد بررسی قرار گیرد، قطعاً نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون فرهنگی به این موضوع ورود می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نظرات و دیدگاه‌های مختلفی راجع به معافیت‌های مالیاتی بخش فرهنگی در مجلس وجود دارد، تصریح کرد: قطعا در مجلس نسبت به این موضوع اصلاحاتی صورت خواهد گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید عدالت فرهنگی در این مسئله مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: برخی از افراد در حوزه فرهنگ درآمد چندانی ندارند که ضرورت دارد از آنان حمایت ویژه‌تری شود اما برخی از چهره‌های هنری و فرهنگی دارای منابع مالی و دریافتی بسیار  زیادی هستند که طبعاً عدالت حکم می‌کند آنان مالیات بپردازند و معافیت مالیاتی مشمول آنان نشود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه منابع درآمدی حاصل از دریافت مالیات از بخش فرهنگی بهتر است که صرف حوزه فرهنگ شود،  بیان کرد: ما باید سازوکار عادلانه‌ای برای تأمین و توزیع مالیات در حوزه فرهنگ ایجاد کنیم، به گونه‌ای که کسانی که دارای منابع مالی قوی‌تری در حوزه فرهنگ هستند، باید کمک‌رسان سایر بخش‌های فرهنگی باشند که کمبودهایی را به ویژه از نظر مالی دارند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیشنهادات زیادی برای تعیین ساز و کار معافیت مالیاتی بخش فرهنگی وجود دارد که قطعا همه این موارد در مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

نظر شما