شناسهٔ خبر: 158490 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

توصیه دبیر ستاد امر به معروف به مردم:«نماینده شایسته ای، برای مجلس انتخاب کنید»

محبی/2 ستاد امر به معرف و نهی از منکر در بیانیه‌ای تاکید کرد که یکی از بزرگترین معروفات امروز، انتخاب نماینده شایسته برای مجلس شورای اسلامی است.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر طی بیانیه‌ای درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید که که یکی از بزرگترین معروفات، امروز انتخاب نماینده شایسته است.

بسمه تعالی

مردم شریف و بزرگوار ایران

سلام علیکم

در روزهای گذشته ثبت‌نام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و چندی بعد ثبت‌نام‌کنندگان در معرض انتخابات ما قرار خواهند گرفت.

همان‌طور که مشاهده می‌کنیم مشکلات بسیاری دامن‌گیر مردم و کشور است و سختی معاش به مردم فشار می‌آورد. در این میان ما و دقت در کسی که به او رأی می‌دهیم تأثیر بسیاری در فرهنگ ما دارد و همچنین اشخاصی که شرایط مناسب برای نمایندگی ملت را ندارند نباید خود را در معرض قرار دهند؛ زیرا که امر نمایندگی نه تنها جایگاهی برای کسب درآمد، جایگاه اجتماعی مانند آنها که حتی جایگاهی برای انجام یک کار مشخص حکومتی مانند کارمند یک اداره دولتی نیز نیست. 

بنا بر مسلمات دینی‌، مردم مانند حاکمان و مسؤولین زندگی می‌کنند و اگر در میان مردم کجی و ناراستی و دروغ و دغل و کلاهبرداری وجود دارد به این علت است که برخی از مسؤولین این گونه‌اند و آینه‌وار واقعیت درون حاکمیت را به نمایش می‌گذارند. از طرف دیگر خوبی‌های بین مردم نیز بازتاب نیکی بزرگان و اهل تقوا است که به جامعه سرریز می‌شوند. 

این حکمت امیر مؤمنان علی (ع) که مردم بیشتر از پدرانشان به حاکمانشان شباهت دارند (تحف‌العقول صفحه 208) می‌تواند چراغ راهی برای ما در گام دوم انقلاب باشد و موجب گردد در انتخاب خادمانی که خود به خود الگوی ما خواهند شد دقت بیشتری کنیم. 

این موضوع توسط ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از طریق یکی از نهادهای افکارسنجی معتبر کشور در دستور کار قرار گرفته و نتایجی را که در پایین مشاهده می‌کنید نشان می‌دهد که اکثریت بالایی از مردم نیز بر این باورند که اگر حاکمیت اصلاح شود مردم هم اصلاح می‌گردند و زشتی‌ها از میان ما می‌رود.

گزارش آماری زیر حتماً در انتخاب ما تأثیر چشمگیری خواهد داشت. در پایان ذکر این حدیث شایسته است که فرمودند: اگر امر به معروف و نهی از منکر نکنید اشرار بر شما حاکم می‌شوند.

یکی از بزرگترین معروفات امروز انتخاب نماینده شایسته است. بی‌تفاوت نباشیم.

جلیل محبی 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر

نظر شما