شناسهٔ خبر: 158488 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کمیسیون های مجلس بر توزیع تمامی درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین نظارت کنند

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: کمیسیون‌های مجلس باید برای نظارت بر توزیع تمامی درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین قانونی را در اختیار داشته باشند تا بتوانند براساس آن موضوع را رصد کنند که یک فوریت الزام این کار در پارلمان تصویب شده است.

به گزارش «نماینده»، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره تصویب یک فوریت طرح الزام دولت به شفاف‌سازی درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین گفت: ضرورت این موضوع برای آن است که مردم مطمئن شوند جایی به نام مجلس شورای اسلامی که مکان رسمی برای قانون‌گذاری در کشور محسوب می‌شوند و می‌توانند براساس این قانون به محاکم قضایی شکایت کنند وجود دارد و در همین زمینه می‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: مردم باید مطمئن شوند که درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین شفاف بوده و خاطر مردم جمع شود تا پولی که دولت از محل افزایش نرخ بنزین به دست آورده است به حساب‌های مردم بازمی‌گردد.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های مختلف برای نظارت بر توزیع تمامی درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین قانونی را در اختیار داشته باشند تا بتوانند براساس آن موضوع را رصد کنند.

وی افزود: در صورت تصویب نهایی قانون الزام دولت به پرداخت تمامی درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین قوه مجریه نمی‌تواند درآمدهای حاصل از این اقدام را جای دیگری هزینه کند و تمامی آن باید به حساب‌های مردم واریز شود.

برچسب‌ها:

نظر شما