شناسهٔ خبر: 158475 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نماینده مجلس:شفافیت یکی از ارکان حکمرانی است/رصد اموال مسئولان از سوی نهادهای نظارتی

شکور پور حسین عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:مشابه چنین سامانه‌هایی در اکثر کشورها باب و واقعاً تجربه و اثر مثبتی در راستای اعتماد سازی در آن جوامع داشته است چرا که مردم به صورت شفاف در جریان اموال و دارایی مسئولان قرار دارند.

به گزارش «نماینده» شکور پورحسین نماینده پارس آباد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت اموال و دارایی مسئولان، اظهار داشت: ثبت اموال مسئولان از نظر روانی اثر مثبتی در جامعه دارد چرا که باعث شفافیت شده و مردم در جریان اموال و دارایی مسئولان پیش و پس از خدمت قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: مشابه چنین سامانه‌هایی در اکثر کشورها باب و واقعاً تجربه و اثر مثبتی در راستای اعتماد سازی در آن جوامع داشته است چرا که مردم به صورت شفاف در جریان اموال و دارایی مسئولان قرار دارند.

پورحسین با بیان اینکه نهادهای نظارتی همواره دارایی مسئولان نظام را رصد می‌کنند، ادامه داد: نهادهای نظارتی به صورت محسوس و نامحسوس مسئولان را از نظر مالی و شفافیت آن زیر نظر دارند و اگر فردی نیز تخلفی انجام دهد با وی برخورد می‌شود و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید براینکه شفافیت یکی از ارکان حکمرانی است، افزود: شفافیت باید در تمامی حوزه‌ها وجود داشته باشد  و تنها در بحث مالی نباید بر شفافیت تکیه کرد.

نماینده پارس آباد در مجلس با بیان اینکه در قانون اساسی، قوانین و مقرارت جاری کشور نیز درباره شفافیت مالی مسئولان مواردی ذکر شده است، اظهار داشت:  اینکه تنها مسئولان اموال خود را اعلام کنند کافی نیست و برای شناسایی اموال آنها چه در داخل و چه در خارج از کشور نهادهای نظارتی باید رصد جدی داشته باشند.

نظر شما