شناسهٔ خبر: 158448 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مردم تحمل فشار اقتصادی بیشتر را ندارند / بیمه‌ها باید فعال‌تر شوند

همایون هاشمی عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: اگر قرار است تعرفه‌ پزشکان عمومی افزایش یابد، باید به میزانی باشد که به مردم فشار وارد نشود و بیمه‌ها هزینه واقعی‌شدن تعرفه‌ها را پرداخت کنند.

به گزارش «نماینده» همایون هاشمی، در مورد احتمال دو برابر شدن تعرفه پزشکان عمومی گفت: نمی‌توان در مورد میزان تعرفه پزشکان اظهارنظر کرد زیرا نیازمند کار کارشناسی است و کارشناسان باید در این رابطه نظر دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: اگر قرار است تعرفه‌ها افزایش یابد باید به میزانی باشد که به مردم فشار وارد نشده و از جیب مردم هزینه نشود زیرا در حال حاضر مردم تحت فشارهای اقتصادی زیادی هستند و توان فشار بیشتر را ندارند بنابراین نیاز است بیمه‌ها هزینه واقعی‌شدن تعرفه‌ها را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: بیمه‌ها می‌توانند درصد قابل توجهی از هزینه‌های درمان را کاهش دهن در این رابطه نیاز است بیمه‌ها در حوزه درمان فعال‌تر شوند و دولت یارانه‌ها و مشوق‌هایی را برای آنها در نظر بگیرد و همچنین بدهی خود را به آنها پرداخت کند تا بیمه ها چابک‌تر و فعال‌تر شوند و بتوانند خدمات بهتر، دقیق تر و بیشتری را به مردم ارائه کنند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای با بیان اینکه پزشکان عمومی خط مقدم درمان هستند، یادآور شد: این قشر بسیاری از خدماتی را که هزینه‌های مضاعفی برای بیماران و خانواده آنها و اقتصاد کشور به همراه دارد را کاهش می‌دهند.

هاشمی افزود: بیماران خود نمی‌توانند به پزشکان متخصص مراجعه کنند و پزشکان عمومی باید آنها را ارجاع دهند؛ در سال‌های گذشته شاهد بودیم که بیماری سه بار سی تی اسکن یا آزمایشات مشابه طی بازه‌های زمانی کوتاه انجام داده است بنابراین حمایت از پزشکان عمومی به منزله بهبود وضعیت نظام سلامت است.

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی با یادآوری کمبود پزشک عمومی در برخی استان‌های کشور، ادامه داد: بسیاری از پزشکان عمومی به دلیل مکفی نبودن درآمد قید شغل طبابت را می‌زنند و در حوزه‌های دیگر مشغول می‌شوند در حالی که کشور هزینه‌های زندگی را برای تحصیل آنها متحمل شده بنابراین نیاز است مشوق‌هایی برای آنها به ویژه برای فعالیت در مناطق محروم پیش‌بینی شود

نظر شما