شناسهٔ خبر: 158432 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

زاهدی:رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت فقط یک افزایش حقوق است/ دولت برای اجرای نظام رتبه بندی باید لایحه به مجلس بدهد

محمدمهدی زاهدی431 رییس کمیسیون آموزش مجلس گفت: طرح رتبه‌بندی فعلی که توسط دولت مصوب شده به باور خیلی‌ها نظام رتبه بندی معلمان نیست بلکه یک افزایش حقوق است اما برای اجرای نظام رتبه بندی باید لایحه به مجلس داده شود.

به گزارش «نماینده»، محمدمهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: از دولت دوازدهم که پس از سالها پیگیری نسبت به افزایش حقوق فرهنگیان تصمیم گیری کرد تقدیر می‌کنم و  امیدواریم هرچه زودتر این طرح اجرایی تا موجب دلگرمی بخشی از مطالبات فرهنگیان کشور شود.

زاهدی با انتقاد از طرح تصویب شده خاطرنشان کرد: بر اساس جز ۲ بند الف ماده ۶۳ برنامه ششم توسعه نظام رتبه بندی معلمان باید در قالب یک لایحه به مجلس ارائه شود که با تصویب آن، هر ساله در قانون بودجه، پیش بینی لازم صورت و بودجه‌ای نسبت به آن طرح اختصاص داده شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: طرح رتبه بندی فعلی که توسط دولت مصوب شده است به باور نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظام رتبه بندی معلمان نیست بلکه یک افزایش حقوق است که در نوع خود جای تقدیر دارد اما برای اجرای نظام رتبه بندی باید لایحه به مجلس داده شود تا مجلس تصویب کند.

نظر شما