شناسهٔ خبر: 158418 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

گزارش کمیسیون امنیت مجلس از روند برجام به زودی قرائت می‌شود

جاسمی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به زودی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از روند برجام در مجلس قرائت می‌شود.

به گزارش «نماینده»، سید قاسم جاسمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، درباره گزارش این کمیسیون از روند اجرای برجام گفت:‌ بعد از آنکه حجت‌الاسلام ذوالنوری ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را بر عهده گرفتند مسئولیت کمیته هسته‌ای که پیش از آن بر عهده وی بود بر دوش محمدابراهیم رضایی نماینده خمین گذاشته شد.

وی افزود: طبق روال هر 6 ماه یکبار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موظف به تهیه و تدوین گزارشی از روند اجرای برجام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: با توجه به 4 گام کاهش تعهدات ایران در برجام به دلیل بدعهدی اروپایی‌ها برخی اقدامات مانند آغاز تحقیق و توسعه در فعالیت‌های هسته‌ای، استفاده از سانتریفیوژهای نسل بالاتر و افزایش درصد غنی‌سازی اورانیوم در دستور کار سازمان انرژی اتمی قرار گرفته و لازم است گزارشی در این باره از سوی مجلس به صحن علنی داده شود.

وی افزود: بعد از برداشتن گام های چهارگانه کاهش تعهدات برجام، پیشرفت کارها در مرکز غنی سازی فردو و آب سنگین اراک از سوی کمیته هسته‌ای مورد بازدید قرار گرفت تا در متن گزارش این کمیسیون از روند برجام درج شود. 

جاسمی گفت:‌ اروپایی‌ها به هیچ وجه به تعهدات خود در برجام پایبند نبوده‌اند و بر همین اساس لزومی ندارد ما هم به وظایف‌مان در بر جام پایبند باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: بایستی براساس مقتضیات زمان در قبال برجام حرکت کنیم و باید دید که اقتضای آن چه چیزی است که با توجه به آن گام‌هایی را برداریم. ضمن اینکه باید طرح‌ها و برنامه‌های از قبل پیش بینی و طراحی شده را داشته باشیم و دستمان برای مقابله با این کشورها پر باشد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس و کمیسیون امنیت ملی موظف هستند روند برجام را با دقت زیر نظر داشته باشد و بر همین اساس هم به زودی گزارش جدیدی از سوی این کمیسیون در این خصوص به صحن علنی داده شده و قرائت خواهد شد.

نظر شما