شناسهٔ خبر: 158410 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

از سال ۱۴۰۱ صورت می گیرد

داشتن مهارت، شرط صدور کارت پایان خدمت

سربازی فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان‌وظیفه نیروهای مسلح گفت: از سال ۱۴۰۱ صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن مهارت ممنوع است.

به گزارش «نماینده» سردار سید مهدی فرحی و سردار موسی کمالی؛ فرمانده و سخنگوی قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان‌وظیفه نیروهای مسلح روز گذشته به همراه نمایندگانی از وزارت دفاع، آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه‌ای و هلال‌احمر از مرکز آموزشی شهدای جوادنیا قزوین بازدید کردند.

شیوه آموزش در محیط واقعی کار (استاد شاگردی) در این بازدید رونمایی شد و چند قرارگاه فنی و حرفه‌ای نیز مورد بازدید قرار گرفت.

همچنین در جریان این بازدید قرار شد علاوه بر آموزشهای عمومی، اجتماعی و فنی و حرفه‌ای، آموزش در محیط واقعی کار نیز در یگانهای نیروهای مسلح راه‌اندازی شود.

باتوجه به شعار "هر سرباز یک امدادگر"، تعداد ۶۵۰ نفر از فراگیران سرباز که آموزش امداد را در این مرکز آموزشی، طی کرده بودند، گواهی‌نامه‌های خود را دریافت کرده که مجموع افراد آموزش دیده در این مرکز به دو هزار و ۱۴۰ نفر رسید.

همچنین کارگاه‌های جوشکاری، مکانیکی، برق، برنامه‌نوبسی، کامپیوتر و فضای مجازی نیز مورد بازدید قرار گرفت و مجموع فراگیران این مرکز در طی دو سال اخیر به پنج هزار و ۵۹۹ نفر رسید.

سردار فرحی؛ فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان‌وظیفه در جریان این بازدید متذکر شد: از سال ۱۴۰۱ صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن مهارت ممنوع است.

سردار کمالی؛ سخنگوی قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان‌وظیفه نیز در این بازدید، سربازان را یکی از ارکان توان رزم و بنیه دفاعی کشور نام برد و گفت: سربازان در تولید و دفاع از امنیت و کشور نفش اساسی ایفا می‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مهمترین اهداف سربازی، توامندسازی و مهارت‌آموزی کارکنان‌وظیفه است لذا تمام سربازان باید پنج نوع آموزش عمومی و اجتماعی، امداد و نجات، کسب و کار، سبک زندگی، مالی و فضای مجازی و حداقل یک مهارت منجر به اشتغال را فراگیرند.

نظر شما