شناسهٔ خبر: 158396 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت و مجلس موظف به تامین مسکن هستند/ انتقاد از عدم توجه به مسکن کارگران

محجوب نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه دولت و مجلس موظف به تامین مسکن هستند، از عدم توجه به مسکن کارگران انتقاد کرد.

به گزارش «نماینده»، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ طبق ماده 31 قانون اساسی دولت و مجلس موظف هستند مسکن کارگران را تامین کنند. در حالی که این موضوع به هیچ وجه در طرح اقدام ملی تولید مسکن که دولت اخیرا آن را اجرایی کرده است، دیده نشده و جای گلایه دارد.

وی افزود: متاسفانه عموم طرح‌هایی که از وزارت راه و شهرسازی خارج می‌شود توجه لازم را به کارگران نداشته و اولویت ویژه برای آن قائل نمی‌شوند، در حالی که طبق اصول قانون اساسی وظیفه دولت اجرای اصول این قانون است.

وی گفت: ‌اگر دولت تامین مسکن را وظیفه خود می‌داند طبق قانون اساسی در ابتدا برای روستائیان و کارگران آن را باید تهیه کند و بعد از آن به فکر اقشار دیگر جامعه باشد.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: متاسفانه کمترین توجه در واگذاری‌ها از سوی دولت به اقشار روستایی و کارگری بوده است. ساخت مسکن در روستا مهم‌تر از ساخت مسکن در شهرهاست و دولت نمی‌تواند از زیر بار این مسئولیت طبق اصول قانون اساسی شانه خالی کند.

محجوب گفت: با اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن به نظر می‌رسد بیشتر بنگاه‌های کسب و کار پشت این قضیه هستند تا اجرای وظایف قانونی.

نظر شما