شناسهٔ خبر: 158377 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ورود جدی مجلس به بازتوزیع درآمدهای حاصل از افزایش قیمت‌ها

عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس از تصمیم هیأت رئیسه و روسای کمیسیون های تخصصی مجلس برای ورود جدی مجلس به بازتوزیع درآمدهای حاصل از افزایش قیمت‌ها خبر داد.

به گزارش «نماینده»، اسدالله عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، از تشکیل جلسه هیأت رئیسه مجلس با حضور رئیس مجلس و روسای کمیسیون های تخصصی خبر داد و اظهار داشت: ظهر امروز جلسه اعضای هیأت رئیسه با حضور علی لاریجانی رئیسه مجلس و روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه درباره مسائل کلان کشور بحث و تبادل نظر شد همچنین نمایندگان نظرات خود را در این خصوص ارائه کردند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: در این جلسه درباره موضوع استیضاح‌ها بحث شد که در شرایط فعلی به صلاح نیست استیضاح انجام شود.

عباسی ادامه داد: با توجه به اینکه در ماه های آخر مجلس دهم هستیم، این نکته مطرح شد که اگر مجلس می خواست استیضاحی انجام دهد حداقل زمانی که در اوج کار خود بود انجام می داد نه اکنون.

وی بر همین اساس اضافه کرد: اگر وزیری عملکرد ضعیفی داشته باشد و نارضایتی ایجاد کند، یقینا مجلس حتما ورود می کند لذا در جلسه امروز  مقرر شد در مسئله استیضاح برخی دیگر از وزرا که مطرح شده، تلاش شود آنهایی که استیضاح کننده هستند و حق استیضاح هم دارند مسئله را حل کنند.

عباسی در همین رابطه افزود: مثلا درباره وزارت نفت باید درباره کارت سوخت، حذف آن و خساراتی که به دنبال داشته در مجلس پاسخ دهد یا وزیر نفت طی مصاحبه ای که قبل از افزایش قیمت بنزین داشته حداقل با شیب ملایمی به مردم اعلام می کرد اما مقرر شد به گونه ای با تعامل دولت و مجلس این مسئله برطرف شود که اقشار ضعیف جامعه تحت تاثیر مسائل اقتصادی قرار نگیرند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث بازتوزیع درآمدهای حاصل از افزایش قیمت‌ها نیز در جلسه امروز  بحث و تاکید شد که مجلس باید در این حوزه دقیق تر و شفاف تر ورود پیدا کند چراکه در حال حاضر بسیاری از سرپرستان خانوار و افرادی مستحق دریافت یارانه هستند اما یارانه به آنها تعلق نگرفته است و این افراد توجیه نیستند که چرا یارانه معیشتی به آنها تعلق نگرفته است؛ لذا تاکید شد این مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین بحث شد که افزایش قیمتها نگرانی هایی ایجاد کرده است لذا نباید اجازه دهیم که افزایش قیمت غیرمنطقی صورت گیرد. همچنین مطرح شد که سازمان تعزیرات حکومتی و بازرسی آیا قادر هستند که همه نقاط کشور و کالاهایی که عرضه می شود نظارت کنند.

نظر شما