شناسهٔ خبر: 158348 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

زاهدی: برخی کاندیداها در کرمان برای ورود به مجلس هزینه‌های هنگفت می‌کنند

محمدمهدی زاهدی431 نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: قوانین ما به گونه‌ای تدوین شده که پول در انتخابات تاثیر جدی دارد، حتما این قانون اشکال دارد و لازم است اصلاح شود به گونه‌ای که پول در انتخابات سرنوشت ساز نباشد.

به گزارش «نماینده»، محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وجود پول‌های کثیف در انتخابات، اظهار داشت: بنده شاهد هستم که برخی از کاندیداها در استان کرمان از پول کثیف و پول‌های هنگفتی که منبع آن مشخص نیست برای ورود به انتخابات هزینه می‌کنند.

وی افزود: اینکه قوانین ما به گونه‌ای تدوین شده که پول در انتخابات تاثیر جدی دارد، حتما این قانون اشکال دارد و لازم است این قانون اصلاح شود به گونه ای که پول در انتخابات سرنوشت ساز نباشد.

نماینده مردم کرمان در مجلس تصریح کرد: باید علم، درایت، پاک دستی، بصیرت و تجربه ملاک انتخاب کاندیداها از سوی مردم باشد نه اینکه فردی تنها با یک مدرک تحصیلی کاندید شود و نظارت جدی هم بر نحوه هزینه کردها وجود نداشته باشد و فردی با به پشتوانه این پول‌ها به مجلس راه یابد.

زاهدی با تاکید بر اینکه در قانون انتخابات خلا قانونی در زمینه جلوگیری از هزینه کردهای سرسام‌آور در انتخابات وجود دارد، ادامه داد: لازم است دستگاه های نظارتی به این مسئله ورود کنند و با آن برخورد کنند؛  اما متاسفانه در حوزه نظارت و اجرا ضعیف عمل می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: کاندیدایی که با پول کثیف وارد مجلس می‌شود راهی جزء پیگیری فساد و رانت ندارد  که این مسئله شرایط کشور و نگاه جامعه به نماینده و مجلس را بدتر می‌کند.

زاهدی اظهار داشت: استفاده از پول‌های باد آورده و کثیف فضای انتخابات را آلوده و شبهه‌ناک می‌کند بنابراین لازم است تا دستگاه‌های نظارتی، امنیت و قوه قضائیه هزینه کردهای میلیاردی برخی از کاندیداها را بررسی و زیر ذره‌بین خود قرار دهند تا منشا این پول‌ها مشخص شود.

نظر شما