شناسهٔ خبر: 158311 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کمیسیون اقتصادی مجلس بر عملکرد دولت در تنظیم بازار نظارت می کند

انارکی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید به طور جد نظارت بر بازار تشدید کند تا با گرانی کالاها کمترین هزینه در گرانی بنزین به مردم تحمیل شود و کمیسیون اقتصادی مجلس در این ماجرا پیگر حقوق مردم خواهد بود.

به گزارش «نماینده»، احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین گفت: همه با مدیریت مصرف سوخت اعم از مردم و نمایندگان و... موافقند و کار در این زمینه باید به گونه‌ای مدیریت شود که منافع آن عاید خود مردم شود و عدالت در این زمینه برقرار شود.

وی افزود: عدالت در بحث افزایش قیمت بنزین این است که یارانه افراد کم مصرف را افرادی که پرمصرف هستند استفاده نکنند و همه نیز موافق این امر هستند اما ایرادی که به تصمیم دولت در سهمیه‌بندی بنزین وارد است این است که زمان اجرای این تصمیم و نحوه اطلاع‌رسانی آن محل انتقاد است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: دولت باید نظارت خود را بر بازار تشدید کند تا از این گرانی بنزین موجب افزایش قیمت کالاها و خدمات در بازار نشود و سنگینی این کار بر دوش مردم نیافتد.

انارکی خاطرنشان کرد: رصد بازار، انبار کالاهای استراتژیک و اقلام ضروری مورد نیاز مردم باید در دستور کار دولت باشد و باعث شود تا کمترین فشار به مردم در این باره تحمیل شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و دستور رئیس مجلس به طور جد پیگر حقوق مردم در موضوع این تغییر قیمت‌ها است و بر عملکرد دولت در تنظیم بازار نظارت دارد تا کمترین آسیب به قشر ضعیف جامعه وارد شود.

برچسب‌ها:

نظر شما